Nämndsekreterare

Härnösands Kommun / Administratörsjobb / Härnösand
2017-05-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-02-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härnösands Kommun i Härnösand, Kramfors, Ånge, Emmaboda eller i hela Sverige

Vi arbetar med att skapa bra dagar för alla som bor i Härnösand. Tillsammans bygger vi ett Härnösand att vara stolta över, som växer och gör skillnad i människors liv. Härnösands kommun har ca 1800 medarbetare varav drygt 800 arbetar inom Socialförvaltningen. Vi ansvarar för stöd och omsorg till äldre, individer och familjer, personer med funktionsnedsättning och brukare med behov av hälso- och sjukvård. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare nu och för framtiden.

Vår värdegrund är KUND, ANSVAR och GLÄDJE. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med kund/brukare, anhöriga/närstående och kollegor/samarbetspartners.

Socialförvaltningen söker en nämndsekretare

I samband med att en av våra nuvarande nämndsekreterare går vidare till ett annat uppdrag inom förvaltningen söker vi dig som vill bli en av oss inom socialförvaltningens administrativa enhet.

Nämndsekreteraren är en viktig länk mellan politiker, medborgare och tjänstemän i förvaltningen.

Publiceringsdatum
2017-05-23

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare inom socialförvaltningen i Härnösands kommun arbetar du med nämndadministration, du planerar tillsammans med tjänstemän och förvaltningschef, du upprättar föredragningslistor och för protokoll vid nämndens sammanträden och utskott samt ansvarar för beslutsexpediering. Nämndens administration av handlingar sker digitalt.

Du kommer även att ingå i olika samverkansgrupper med kommunsekreterare och övriga nämndsekreterare i kommunen. Du är också ett stöd till förtroendevalda, förvaltningsledning och chefer i kommunala och förvaltningsrättsliga ärenden.

I tjänsten som nämndsekreterare ingår även att ansvara för samordning av socialförvaltningens arkiv samt fungera som internkonsult i arkiv- och diareifrågor. Du kommer även att arbeta med intern och extern kommunikation via intranät och hemsida. Du hr också en roll i förvaltningens synpunktshantering. I tjänsten kan även andra arbetsuppgifter ingå som till exempel vissa utredningsuppdrag.

Kvalifikationer
Du ska ha lämplig utbildning på lägst högskolenivå och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och personuppgiftslagen. God förmåga att hantera det svenska språket i både tal och i skrift är ett krav. Serviceanda, flexibilitet och samarbetsförmåga är egenskaper vi sätter stort värde på. Då administrationen till stor del är digital är goda IT-kunskaper ett krav.

Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Arbetstid och varaktighet
Heltid. Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning



Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Ehn, Enhetschef adm.enheten eva.ehn@harnosand.se 0611-34 83 46
Anna-Karin Sandström-Gudmundsson, Vision 072-2077554

Företag
Härnösands Kommun

Adress
Härnösands Kommun
Härnösands kommun
Socialförvaltningen
87180 Härnösand

Kontorsadress
Härnösands kommun
Socialförvaltningen

Jobbnummer
3517665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härnösands Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härnösands Kommun: