Nämndsekreterare

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2014-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2024-10-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Nämndsekreterare

AOV:2014:76

Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Vi söker nämndsekreterare som vill ha en central roll med många kontakter, såväl med politiker och tjänstemän inom kommunen som med allmänheten och brukare.

Publiceringsdatum
2014-10-30

Dina arbetsuppgifter
I arbete som nämndsekreterare har du ansvar för förberedelse av handlingar och kallelse inför nämndssammanträden, protokollföring vid sammanträden i utskott och nämnd samt övrig administration kring nämndens arbete. Du är sekreterare vid möten i samverkansgrupp på förvaltningsnivå, i förvaltningsledningsgruppen och i andra sammanträden som t.ex. integrationsråd m.fl. I tjänsten ingår även utredningsuppdrag och att ta fram svar på ärenden remitterade till Arbete och välfärdsnämnden.

Som nämndsekreterare ingår du i ett team som arbetar med nämnds- och utskottsarbete, ärendehantering, post och arkiv m.m. där det är viktigt att sårbarheten är så liten som möjligt och att arbetet planeras så att alla funktioner upprätthålls samtidigt som man avlastar varandra vid arbetstoppar och ledigheter.

Du har även i uppgift att stödja och utbilda personal i förvaltningen i ärendeberedning och ärendehanteringssystem, protokollföring m.m. I tjänsten ligger även säkerhets- och husansvar för förvaltingsbyggnaden. Det kan bli aktuellt att på tjänsten lägga samordningsansvar för ovanstående funktioner samt vaktmästeri och reception.

Kvalifikation
Du har en högskoleexamen inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande samt har erfarenhet av liknande arbete.

Du har goda kunskaper inom kommunalrätten, offentlighet och sekretess samt förvaltningsrätten. Goda IT kunskaper, erfarenhet av ärendehanteringssystem och vana av att arbeta i Officepaketets programvaror är ett måste.
Erfarenhet från något/några av områdena socialtjänst, skola eller arbetsmarknad är meriterande.

Som person har du ett positivt förhållningssätt, förmåga att kommunicera och att arbeta såväl självständigt som i grupp. I arbetet förekommer mycket dokumentation och kommunikation vilket kräver god stilistisk förmåga och att du med lätthet kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Även goda kunskaper i det engelska språket krävs.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, Verksamhetschef, 044-13 62 15

För facklig information, ta kontakt med
Annika Eriksson, Vision, 044-13 58 70
Lena Hagerman, SSR, 044-13 69 96

Sista ansökningsdatum
2014-11-14

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Maria Hallgren på 044-13 58 07.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2050935

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: