Nämndadministratör till stadskansliet
Lidingö Kommun / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
På stadsledningskontoret arbetar närmare 120 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom bland annat upphandling, it, kommunikation, HR och ekonomi.
Stadskansliet tillhör stadsledningskontoret och ansvarar för kommunstyrelsens och övriga nämnders registratur men även för sekreterar-skapet
i bland annat kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden.
Stadskansliet erbjuder stadens förvaltningar råd och stöd kring juridiska
frågor och arkivhantering. Även överförmyndarverksamheten finns hos
stadskansliet.
Nu söker vi en nämndadministratör till vår enhet!
Om enheten
På stadskansliet är vi 13 stycken medarbetare. Enheten har ett stadsövergripande ansvar för ärende- och dokumenthantering. Vi arbetar med hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet.
Publiceringsdatum2020-04-03Dina arbetsuppgifterSom administratör ska du stödja stadssekreteraren och förvaltningsjuristen med att samordna ärenden och det administrativa arbetet inför sammanträdena i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, dess utskott och beredningar. I rollen ingår det även att bland annat registrera handlingar åt överförmyndaren. Du administrerar även stadens förtroendemannaregister Troman.
Även andra arbetsuppgifter så som fakturaadministration kan förekomma och arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras.
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och som är en van administratör. Det är en fördel om du har erfarenhet av styrelse- eller nämndadministration. Har du dessutom erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är det meriterande.
Noggrannhet, numerisk förmåga och stabilitet är viktiga egenskaper. Känsla för service är en nyckelkompetens för att lyckas i tjänsten. Du har god samarbetsförmåga då du kommer att samarbeta såväl stadssekreteraren som med andra tjänstemän och politiker. Vi förutsätter att du är strukturerad och van att arbeta i Officepaketet och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Övrig informationTillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan idag!
Kontaktinformation
Ida Wahlbom, Biträdande kanslichef, 087314773
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00
Arbetsplats
Lejonvägen 15
18132 Lidingö
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidingö kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4216133525".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lidingö kommun (org.nr 212000-0191),
http://www.lidingo.se/jobb Arbetsplats Lidingö stad
Jobbnummer 5177824
Observera att sista ansökningsdag har passerat.