Myndighetshandläggare inom barn- och vuxenhandläggning LSS
Tibro kommun / Socialsekreterarjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tibro kommun i Tibro,
Skövde eller i
hela Sverige Är du utbildad socionom eller har examen från annan högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig och brinner för att bidra till rättssäkra biståndsinsatser enligt LSS för barn och vuxna? Vill du vara med och utveckla framtidens socialtjänst till att bli en verksamhet med förebyggande insatser med hög kvalitet?
Vi söker nu en LSS- handläggare för barn och vuxna till vår grupp på Myndighetsenheten i Tibro kommun, som vill vara med och bidra med sin kompetens inom detta område. Kanske är du vår nästa kollega? Tveka inte att ansöka!
Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut.
Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans!
Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På
www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.
Publiceringsdatum2024-01-29ArbetsuppgifterArbetet som myndighetshandläggare inom LSS består i att utreda, bedöma och besluta samt följa upp biståndsinsatser inom LSS för barn och vuxna personer. Området LSS består av en heltidsanställd handläggare som handlägger LSS samt ytterligare två handläggare som även handlägger inom andra områden. Arbetet leds av en samordnare samt en enhetschef som har det övergripande ansvaret.
Vi arbetar gemensamt och aktivt för att hitta hållbara lösningar för dem vi möter. Intern och extern samverkan är viktigt för oss då vi vet att det leder till bättre lösningar för våra brukare. Vi vet att en förutsättning för att behålla hög kvalité på den verksamhet vi bedriver är att medarbetarna får rätt stöd och tillräckligt med tid för varje ärende.
Vi erbjuder:
• Ärendehandledning tillsammans med samordnare varje vecka och vid behov
• Ett varierande arbete med goda möjligheter till kompetensutveckling
• Juridisk handledning
• Support i verksamhetssystemet Lifecare av våra systemadministratörer på vår enhet
• Friskvårdsbidrag
• Flexibel arbetstid men en grundarbetstid mellan kl. 07.30-16:00
• Möjlighet till semesterväxling
KvalifikationerVi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Erfarenhet av arbete inom socialtjänst och LSS anses meriterande.
Du är kommunikativ, lyhörd, ansvarstagande och du arbetar på ett strukturerat och systematiskt sätt. Du har också en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du även är empatisk, trygg och väljer att bidra till ett gott arbetsklimat.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
B-körkort för manuell växellåda är ett krav.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C175353".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tibro kommun (org.nr 212000-1660),
http://www.tibro.se Arbetsplats Socialtjänsten, Tibro kommun
Kontakt Tf. Enhetschef IFO
Emma Nilsson
emma.nilsson@tibro.se 0504-18569 Jobbnummer 8428810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.