Migrationsverket söker rekryteringssamordnare

Migrationsverket / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Sigtuna, Knivsta eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en rekryteringssamordnare till personalförsörjningsenheten inom HR avdelningen i Sundbyberg/Hallonbergen. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Personalförsörjningsenheten tillhör Migrationsverkets HR-avdelning och ansvarar för att utveckla och arbeta med våra rekryteringprocesser, vår personalresursplanering och vårt arbetsgivarvarumärke. På enheten finns ett rekryteringsteam som ansvarar för genomförandet av all rekrytering inom verket, över hela landet. Vi söker nu en medarbetare till vårt team och till rollen som rekryteringssamordnare.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2016-02-04

Dina arbetsuppgifter
Som rekryteringssamordnare kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna/rekryteringsspecialister i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till rekryteringsprocessen.
I arbetet ingår mycket kontakt med arbetssökande men även med intern personal. Förfrågningar besvaras både per mail och per telefon. Du kommer att arbeta med registrering av manuellt inkomna ansökningshandlingar, beställning av annonser, administration av överklagade rekryteringsärenden samt viss posthantering.
Du bemannar enhetens olika gruppbrevlådor och administrerar rekryteringsbeställningar. Du har en nära kontakt med rekryteringsspecialister på enheten och externa konsulter samt är behjälplig i vårt rekryteringssystem, ReachMee.
Det kommer även ingå fakturahantering och allmänna kontorsgöromål. Likaså att boka möten och skicka kallelser, resebeställningar, beställningar av annonser, uppdatering av mallar etc

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Du har erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception eller kundtjänst. Erfarenhet av arbete med professionellt bemötande är även meriterande, såsom att bemöta förfrågningar som inkommer internt men även från andra myndigheter.
Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Upplysningar
Anställningsform: Vikariat, ca 1 år
Information om arbetstid: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Sundbyberg/Hallonbergen
Tillträde för befattningen: Snarast

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du rekryteringssamordnare, Diana Jones.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 18 februari 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Diana Jones, Rekryteringssamordnare 010-485 21 85 diana.jones@migrationsverket.se

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Box 507
16929 Sundbyberg

Kontorsadress
Box 507

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2653625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: