Metodutvecklare till Kungälvs kommun
Kungälvs kommun, Stöd och service / Organisationsutvecklarjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Stöd och service i Kungälv I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Vi söker en metodutvecklare som ska vara sammanhållande inom området Funktionshinder/LSS. Som metodutvecklare har du som uppgift att utveckla, kvalitetssäkra verksamheter och stödja medarbetarna i att implementera metoder i verksamheterna. Du kommer närmast att arbeta med tre kollegor. Din arbetsgrupp är organisatoriskt placerad under verksamhetschef tillsammans med tolv enhetschefer, bemanningsplanerare, rekryterare och verksamhetsledare för LSS dagliga verksamheter och gruppbostäder, samt servicebostad.
Närmare presentation sker vid intervju.
Publiceringsdatum2020-12-10ArbetsuppgifterGenom ett professionellt arbete och ett pedagogiskt förhållningssätt ge stöd och vägledning till interna och externa samarbetspartners på olika förekomna nivåer. Dina arbetsuppgifter blir att ansvara för utveckling, utbildning och handledning i metoder inom området. Du planerar, driver och fullföljer processer. Som metodutvecklare ge stöd till enhetschefer, stödpedagoger och stödassistenter ute i verksamheterna att verkställa insatser enligt LSS-beslut. Tjänstgöringen är en flexanställning på 100% med utgångspunkt från kommunens stadshus.
KvalifikationerVi söker dig som har en lämplig utbildningsbakgrund så som exempelvis socionom, socialpedagog, arbetsterapeut eller annan för verksamheten lämplig högskoleutbildning. Erfarenhet inom verksamhetsområdet är ett krav.
Vi söker dig som har förmåga;
• Att se både individen och helheten i organisationen.
• Att vara lyhörd, kan skapa engagemang och se nya möjligheter.
• Att ha kunskap och erfarenhet inom individuellt målarbete och dokumentation inom gällande lagstiftning.
• Du har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsutvecklande uppdrag samt implementera ut på enhetsnivå.
• Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett respektfullt bemötande.
• Du har goda kunskaper om funktionsnedsättningar samt erfarenheter och kunskaper i olika metoder i arbetet med personer med funktionsnedsättning.
• Att vara en tydlig och god kommunikatör som kan uttrycka sig i tal och skrift.
• Att arbeta självständigt och strukturerat samt kunna driva flera processer samtidigt.
• Att delta och leda nätverk internt och externt.
• Det är viktigt att du har ett gott bemötande och ett reflekterande förhållningssätt.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungälvs kommun, Stöd och service
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A993170".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kungälvs kommun, Stöd och service
Jobbnummer 5482685
Observera att sista ansökningsdag har passerat.