Medicinsk sekreterare till Thorax sökes!
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Kärl-Thorax, avdelning 12/25 / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Kärl-Thorax, avdelning 12/25 i Göteborg Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Vilka är vi?
Thoraxkirurgi är en regionspecialitet för hjärt-och lungkirurgi.
Inom den thoraxkirurgiska verksamheten genomför vi ungefär 1 200 hjärtoperationer, 500 lungoperationer varje år samt omkring 70 hjärt- och lungtransplantationer. Avdelning 12 och 25 har 33 vårdplatser och därtill tillkommer tre vårdplatser på en speciell övervakningssal (TIMA). Här vårdas patienter både före och efter hjärt- och/eller lungoperationer.
Publiceringsdatum2016-11-10ArbetsuppgifterPå avdelning 12/25 arbetar 4 medicinska sekreterare som roterar på de olika arbetsplatserna efter ett 5-veckorsschema, vilket av medarbetarna upplevs som positivt och omväxlande. I tjänsten ingår att arbeta var 5:e lördag och man är normalt sett ledig måndagen efter arbetad lördag.
Att arbeta på vår enhet innebär att du har ett omväxlande och roligt arbete, dels som skrivande sekreterare, dels det administrativa patientarbetet ute på vårdavdelningen tillsammans med flera olika yrkeskategorier.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Journaldokumentation i Melior för thoraxkirurgiska avdelningen/mottagningen.
• In- och utskrivning, DRG-registrering, bokning av återbesök i ELVIS.
• Telefon-, post- och prosvarshantering.
• Patchning av restjournal för scanning till digitalt arkiv.
Vi strävar också efter att ha egna ansvarsområden inom den Administrativa enheten som består av 1 enhetschef, 1 verksamhetsassistent, 14 medicinska sekreterare och tre kanslister.
Vem söker vi?
Det är ett krav att du har en vårddokumentationsutbildning och erfarenhet av vårdadministrativt arbete i Elvis och Melior är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom att du har en god samarbetsförmåga, att du är professionell i din yrkesroll samt att du har ett gott bemötande och en hög ansvars- och servicekänsla.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 2016/6942
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef, Frida Hermansson 031-342 88 03
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Kärl-Thorax, avdelning 12/25
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Kärl-Thorax, avdelning 12/25
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 3154415
Observera att sista ansökningsdag har passerat.