Medicinsk sekreterare
Angereds Närsjukhus / Administratörsjobb / Göteborg
2008-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2010-10-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Angereds Närsjukhus i Göteborg Angereds Närsjukhus,
Ett nytt närssjuhus i Angered ska stå klart hösten 2011. Sjuhuset är en central del i satsningen på att utveckla närsjukvården för ca 100 000 invånarare i nordöstra Göteborg.Redan under 2008 kommer medicinska verksamheter att påbörjas i lokaler kring Angereds Torg. En smärtmottagning startar i maj, en medicinmottagning i september, en barnmottagning i oktober och en gynekologisk mottagning i december. Det färdiga sjukhuset planerar även att inhysa en operationsavdelning, en kirurg- och ortopedmottagning, en vårdavdelning och Angereds vårdcentral. Verksamheten i Angereds Närsjukhus (ANS) skall utgå från patientens behov och vara kvalitetsstyrd. ANS är tänkt att bli ett utvecklings- och forskningscentrum för närssjukvård i en mångkulturell storstadsmiljö.
ANS har ambitionen att vara en attraktiv arbetsgivare genom att skapa flexibla lösningar, en dynamisk arbetsmiljö och möjlighet till kontinuerlig fortbildning och handledning. Vi är också måna om att skapa de yttre förutsättningar som krävs för att du ska kunna göra ett bra jobb. Sjukhuset är rökfritt och verkar för att främja hälsna hos invånarna i området.
BSC kommer att bygga upp specialistverksamheter utgående från barn- och ungdomars barnmedicinska, barnpsykiatriska och psykologiska behov. Dessutom kommer verksaheten att ha ett folkhälsoansvar i nära samverkan med kommunens verksamheter.
Vi söker nu en noggrann Medicinsk sekreterare med grundplacering på BSC men även uppdrag på de andra mottagningarna kan ingå. Som en del i vår övergripande ambition att utveckla dagens sjukvård vill vi pröva nya lösningar även när det gäller administrativa rutiner. Vår utgångspunkt är att sjukvårdspersonal i största möjliga utsträckning ska ägna sin tid åt patientnära arbete och att sekreterare/administrativ personal ska kunna erbjudas omväxlande arbetsuppgifter. Du kommer att vara spindeln i nätet för att följa kvaliteten i vårdarbetet, liksom att stödja verksamhetens inre processer.
Publiceringsdatum2008-05-06Dina arbetsuppgifterAdministrativt arbete inkluderande patientregistrering, bokningar och remisshantering.
Sedvanligt sekreterararbete inkluderande skrivande av journal, brev och intyg.
Delta i arbetet med att utveckla sjukhusets administrativa rutiner.
Adminitrativt stöd i samband med olika forsknings- och utvecklingsprojekt.
KvalifikationerUtbildning till medicinsk sekreterare eller utbildning inom hälso-och sjukvårdsadministration.
Goda kunskaper i språk och medicinsk terminologi
Skicklig datoranvändare
Initiativförmåga
God social kompetens och samarbetsförmåga värdesätts högt.
Intresse för utveckling, nytänkande och lagarbete.
Upplysningar
Verksamhetschef Lars Gelander, 0702-956482
lars.gelander@vgregion.sePersonalchef Ulla Fransson, 031-3320368, 0767-645697
ulla.l.fransson@vgregion.seFacklig företrädare
Aileen Wictorsson, 031-343 7886
Övrig informationVi anser att mångfald i personalstyrkan är en väsentlig faktor för att nå bra verksamhetsresultat och för att utveckla verksamhetens innehåll och kvalitet. Därför beaktas mångfaldsaspekten vid rekrytering. Med mångfald avses främst kön, ålder, etnisk bakgrund och funktionshinder.
Arbetstider och omfattningTillsvidare. Heltid 100 %. Tillträde 2008-09-01 eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-26
Vi ser helst att ansökan skickas, märkt med Ref.nr och CV
via e-post:
ulla.l.fransson@vgregion.seAngereds Närsjukhus
Ulla Fransson
Angereds Torg 14, plan 3
Box 63
424 22
Ange följande referens när du ansöker: ANS-69-2008-af
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ulla.l.fransson@vgregion.seKontaktFöretagAngereds Närsjukhus
AdressAngereds Närsjukhus
Jobbnummer 212589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.