Medarbetare till Solbackeskolans sär- och grundskola
Göteborgs stad., Grundskoleförvaltningen / Barnskötarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla barnskötarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Grundskoleförvaltningen i Göteborg Göteborgs grundskoleförvaltning omfattar 141 kommunala skolor och 44 fristående skolor med ca 56 000 elever. Omsättningen är ca 7,2 mdkr. Förvaltningen har ca 8 000 medarbetare och chefer som gemensamt utvecklar och förvaltar verksamheten till framtidens skola.
Grundskoleförvaltningen har tydligt fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning, för att stödja och skapa bästa möjliga förutsättningar för rektorerna att leda den pedagogiska utvecklingen av skolan. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation med följande fokus:
• Ökad kvalitet i undervisningen för att öka elevernas lärande.
• Tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevernas kunskapsresultat.
• Ökad likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet och kompensera för elevernas olika förutsättning.
Publiceringsdatum2018-10-26ArbetsuppgifterSolbackeskolan är en mångkulturell skola där alla elever ska få möjlighet att utveckla goda kunskaper och social mognad. På skolan går ungefär 220 elever från förskoleklass upp till årskurs 6. Solbackeskolan har grundsärskola och grundskola. I fritidshemsverksamheten samverkar grundskolans fritidshem och särskolans fritidshem med varandra, utifrån vad som är bäst för varje barn. Skolan arbetar aktivt och strukturerat med språkutveckling och vi använder oss mycket av moderna digitala hjälpmedel som stöd för att nå målen.
Du kommer att arbeta i arbetslag som gemensamt ansvarar för en grupp elever. Utifrån din kompetens och erfarenhet kan ditt huvuduppdrag bli i grundskolan eller särskolan, eller en kombination av båda verksamheterna. I särskolan vi heldagsomsorg för barn som har funktionshinder och jobbar inkluderande utifrån elevens förutsättningar.
Hos oss får du möjlighet till ett varierande arbete med mycket samarbete och kreativitet där du som medarbetare får vara delaktig i att utveckla vår verksamhet.
Vi tycker att värdegrundsarbetet, bemötande och förhållningssätt är viktiga. De senaste läsåren har vi haft detta som ett prioriterat område för all personal på skolan.
I detta förbättringsarbete samarbetar med Närhälsan och följer en modell som heter PALS. PALS är en evidensbaserad skolmodell som systematiskt och strategiskt arbetar med skolpersonalens förhållningssätt och bemötande för att minska beteendeproblem i skolan och öka elevernas skolprestationer. Genom positivt beteendestöd skapas god inlärningsmiljö och goda relationer mellan personal och elever. På skolan utses ett PALS-team som en gång i månaden blir upplärda i PALS genom utbildning och handledning. PALS-teamet kommer sedan i sin tur att handleda och utbilda sina arbetslag.
Vi vill gärna att du som söker berättar vad värdegrundsarbete och ett bra bemötande betyder för dig!
Vi arbetar mycket med att få fler elever i rörelse! I augusti startade vi, som första skola i Sverige, upp The Daily Mile. Kort sagt betyder det att vi rör på oss 15 minuter "extra" varje dag. Vi jobbar med att eleverna ska vara fysiskt aktiva vid utevistelse och ha en rast-pedagog som driver det arbetet. Vi samarbetar med idrottsföreningar som till exempel erbjuder verksamhet på skolan under skoldagens slut/på fritidstid.
KvalifikationerTill denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet och kompetens att arbeta med elever i behov av särskilt stöd, antingen i grundskolan eller särskolan. Vi ser att du har en bakgrund som exempelvis fritidspedagog, elevassistent, lärare, förskollärare, barnskötare eller har en liknande utbildning som av arbetsgivaren bedöms som relevant för tjänsten.
Som person är du lugn, stabil och lyhörd och har förmågan att skapa en trygg miljö för alla elever där barnens utveckling och lärande står i fokus. Du ser fördelarna med att samarbeta i arbetslag och är duktig på att skapa goda relationer till elever, kollegor och föräldrar. I denna roll behöver du ha en förmåga att prioritera och anpassa ditt arbetssätt efter verksamhetens behov och bidrar gärna med idéer och nya tankesätt för att hela tiden driva arbetet framåt och vara med och utveckla samverkan mellan särskola och skola.
Ett inkluderande arbetssätt ser du som en tillgång och med din kreativitet skapar du engagemang och motiverar till lärande. Har du erfarenhet av att arbeta med digitala hjälpmedel ser vi det som en fördel. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.
ÖVRIGT
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjäl
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-09
Ange följande referens när du ansöker: G18/455
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Jerne 0768-400161
Lena Svantesson-Rydén
lena.svantesson.ryden@grundskola.goteborg.se 031-365 47 18
FöretagGöteborgs stad., Grundskoleförvaltningen
AdressGöteborgs stad., Grundskoleförvaltningen
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
KontorsadressRosenlundsgatan 4 GÖTEBORG
Jobbnummer 4424434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.