Medarbetare till Operations
Kammarkollegiet / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Kammarkollegiets avdelning för kapitalförvaltning förvaltar kapital och utför ekonomiadministrativa tjänster åt ca 400 stiftelser och fonder inom det statliga och kyrkliga området. Avdelningen har 30 medarbetare.
Operations har idag fem medarbetare och ansvarar för avkastningsberäkningar, limithantering, värdepappersadministration, säkerhetshantering, redovisning i SimCorp Dimension, ränte- och prisdata, värdering och prissättning av diskretionära portföljer och fondportföljer, andelsadministration, hantering av affärshändelser samt rapportering.
Arbetsbeskrivning
En medarbetare inom Operations ska vara föräldraledig. Vi söker därför en ersättare under ca ett år.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att i affärssystemet SimCorp Dimension arbeta med löpande värdepappersadministration där en viktig del är att analysera och åtgärda fel. Du kommer även att rapportera till externa kunder.
Våra marknader är den svenska obligationsmarknaden, repomarknaden och den svenska aktiemarknaden.
Publiceringsdatum2017-01-02KvalifikationerVi söker dig som har:
• akademisk examen i ekonomi med inriktning på finans, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• erfarenhet från värdepappersadministration och affärsavveckling
Meriterande:
• erfarenhet av arbete med SimCorp Dimension
• erfarenhet av värdering och prissättning av portföljer
• erfarenhet av säkerhetshantering
Som person är du mycket noggrann, kvalitetsmedveten och van att leverera mot fasta deadlines. Du tar ansvar för din uppgift samt har ett strukturerat arbetssätt. Du har en god samarbetsförmåga och innehar en hög grad av servicevilja gentemot interna och externa intressenter.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en visstidsanställning till och med 28 februari 2018.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 22 januari 2017.
Kontaktpersoner
Catarina Rolén, Gruppchef Operations, telefon 0702-333 414
Anna Major, Sektionschef Affärsstöd, telefon 0709-111 412
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Eriksson, ST, telefon 08-700 09 94
Övrig informationInför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
http://www.kammarkollegiet.seKammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning t o m 28 februari 2018 Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm
10315 Stockholm
KontorsadressBirger Jarlsgatan 16
114 34 Stockholm
Jobbnummer 3241608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.