Medarbetare till Kundtjänst, ref nr 550
Smhi / Butikssäljarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Smhi i Norrköping,
Motala,
Knivsta,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Du kommer till att börja med att arbeta tillsammans med erfarna kundtjänstmedarbetare för att bygga upp en verksamhetskunskap.
Arbetet i Kundtjänst innebär ett stort fokus på kundbemötandet där man arbetar med telefon, mail och sociala medier som redskap. Arbetsinnehållet handlar idag till stor del om att hantera allmänhetens frågor kring meteorologi, hydrologi, oceanografi och klimat där frågor kring SMHIs Öppna data är en viktig del. Du kommer även att fungera som en första instans för externa kunders frågor. Vissa frågor besvaras direkt i Kundtjänst medan andra slussas vidare till rätt enhet för hantering.
När en ny Serviceenhet
etablerats kommer du att vara en del av den där kundbemötandet med telefonen som redskap har fortsatt stort fokus. Du kommer även möta SMHIs medarbetare kring olika frågor som rör den interna servicen.
Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader.
Publiceringsdatum2016-03-09ProfilVi söker dig med eftergymnasial utbildning eller motsvarande. Du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta i en serviceverksamhet innehållande olika funktioner och gärna med både interna och externa kunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i en Kundtjänst eller ServiceDesk. Erfarenhet av att bemöta kunder i telefon är ett krav. Telefonen kommer att vara ett viktigt redskap där du har förmåga att vara kommunikativ men också effektiv i mötet med kunden. En dokumenterad utbildning i kundkommunikation är meriterande. Du är van användare av IT-stöd för hantering av support via olika kanaler (ex. via telefon, e-post, chat) samt IT-stöd för ärenderegistrering, ärendeuppföljning etc. Du är också van användare av sökfunktioner för att från olika datakällor snabbt hitta rätt information och förmedla den vidare till interna och externa kunder. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
I den här rollen är servicekänslan mycket viktig. Såväl interna som externa kunder ska känna sig omhändertagna. Att lätt förstå kunden, att bedöma om lösningen ligger i den egna kompetensen eller om lösningen ska förmedlas inåt i organisationen. Bredden på ärenden kommer att vara stor, helhetsförståelse och förmåga att bedöma viktighetsgrad är värdefulla egenskaper. Att ha förmågan att samarbeta med olika typer av människor och roller samt att vara en god kommunikatör, i så väl tal som skrift, är en förutsättning.
Vid tillsättningen av den här tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vill du veta mer?
För ytterligare information kontakta gärna enhetschef Sören Graf eller personalspecialist Arne Andersson. Fackliga representanter är för ST, Madelene Eriksson och för SACO, Annika Söderlund. Samtliga kan nås på telefon 011-495 80 00 eller via e-post
fornamn.efternamn@smhi.se .
Din ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med ref. nr. 550 senast den 28 mars 2016. Ansökan skickas via e-post till
registrator@smhi.se eller per post till Registrator, SMHI, 601 76 Norrköping.
SMHI strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskaper och personlighet berikar verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-28
Ange följande referens när du ansöker: 550
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@smhi.seKontaktSören Graf 011-495 8000 (Telefon)
soren.graf@smhi.seFöretagSMHI
AdressSMHI
60176 NORRKÖPING
KontorsadressFolkborgsvägen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 011-495 8000
Jobbnummer 2715840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.