Medarbetare till IT ServiceDesk
KappAhl / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige Vi som jobbar på KappAhl har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft, att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 360 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 53 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.
2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på
www.kappahl.se. KappAhls IT-avdelning söker nu en engagerad medarbetare med service och teknik som ledord till ServiceDesk. KappAhls huvudkontor i Mölndal är en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden. Vi erbjuder god stämning, medryckande utmaningar och stora möjligheter att bidra och att utvecklas.
Ditt ansvar
ServiceDesk ansvarar för supporten på KappAhls huvudkontor/distributionscentral samt stöttar lands- och produktionskontorens IT behov. Som medarbetare i vår ServiceDesk ingår du i ett team på 8 personer. Du agerar första kontakten för medarbetarna på KappAhl rörande deras tekniska problem. Kontakten sker via telefon, mail och lokalt ute i verksamheten. Du ansvarar självständigt för att samla in den nödvändiga informationen som behövs för att kunna hantera ärendet, göra en analys och undersökning om var problemet kan ligga. Du arbetar proaktivt för att effektivisera supportprocessen och säkerställa att organisationens behov av support minskar. Vi ser att du deltar och stöttar KappAhls digitaliseringsresa samt arbetar med att ta fram automatiserade processer och tjänster mot vår vision för en framtida ServiceDesk.
Din profil
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet att supportera både PC och MAC miljö i en IT Service Management driven ServiceDesk. Kunskaper och erfarenhet inom Enterprise Mobility Management, skrivare och butikssystem, såsom kassa är meriterande. Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande.
Tempot är högt på ServiceDesk så vi ser gärna kandidater som kan ha många järn i elden. Självklart kommunicerar du budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt i skrift och tal både på svenska och på engelska. Du kommer även ges möjlighet att jobba med systemansvar och samarbeta med de leverantörer som KappAhl har.
Din personlighet
Som person är du social, serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med nya människor och samarbetar gärna. Du tar stort ansvar i ditt arbete och har en hög noggrannhet i det du gör. Du räds inte förändringar, är bra på att själv driva ditt arbete framåt, prioritera ärenden och tar ansvar för att processer och arbetssätt följs. Du har ett genuint intresse för att hitta de bästa lösningarna för organisationen genom att ställa rätt frågor och har känsla för att avgöra när din hjälp inte är tillräcklig och ärendet behöver eskaleras vidare.
Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod.
Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, placerad på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde sker så snart som möjligt efter överenskommelse.
Din ansökan ser vi fram emot senast den 11 februari. Urval sker löpande så dröj inte med din ansökan.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Turner, Operations and Service Manager, på tel. 031-771 5833 eller Rickard Källdén, Teamleader ServiceDesk, på tel. 031-771 5674.
Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, tel. 031-7715643. Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, tel. 031-7715829.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-01-19Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Lena Wendt +46 317715569, +46 704715569
FöretagKappAhl
AdressKappAhl
Box 303
43124 Mölndal
KontorsadressIdrottsvägen 14
Jobbnummer 3915085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.