Medarbetare till internservice Göteborg, vikariat
Tullverket / Vaktmästarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vaktmästarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket i Göteborg,
Härryda,
Stenungsund,
Strömstad,
Årjäng eller i
hela Sverige Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 200 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.
Administrationsavdelningen består av Ekonomienheten och enheten för PA-support samt Teknik- och serviceenheten. Lokalt verksamhetsstöd och service tillhandahålls genom tre administrativa servicecenter i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vid servicecenter Göteborg arbetar du i grupp med andra inom internservice. Servicecenter Göteborg svarar för administrativ basservice till tullverksamheten inom det geografiska ansvarsområdet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tullverkets lokaler i Nordstan Göteborg står inför en större renovering under hösten 2012. Renoveringen innebär att samtliga medarbetare ska byta arbetsplats. Renoveringen kräver att kontorsmöbler flyttas ut och in i olika arbetsrum. Datorer/telefoni ska kopplas in och ur. Även mindre justerings-/renoveringsarbete kan bli aktuellt.
I befattningen inbegrips även hantering av ankommande gods och avgående post. Även visst arbete med Tullverkets motorfordon ingår i arbetsuppgifterna samt budbilskörning och tvätthantering.
Viss tillsyn av Tullverkets lokaler och avhjälpa mindre fel. Ha kontakt med hantverkare och fastighetens servicepersonal. Diverse mindre serviceuppdrag. Samarbeta med övrig personal på servicecentret.
Vi söker dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning med matematik A, samhällskunskap A, svenska B och engelska B eller motsvarande betyg om du har slutbetyg från tidigare gymnasieutbildning.
• kunskaper i World och Excel
• körkort minst *B*.
Meriterande om du har:
• gymnasieutbildningen med praktisk inriktning.
Personliga egenskaper
Befattningen förutsätter att du är drivande och flexibel, van att ta egna initiativ och arbeta självständigt, strukturerat med ett mycket gott ordningssinne.
Du har god samarbetsförmåga och en positiv framtoning samt har ett intresse av att ge god service. Du ska vara stresstålig och en mångsysslare med kundfokus.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2012-06-20Övrig informationMed tanke på de fysiska arbetsuppgifterna som finns i befattningen fodras att du har en god fysik.
Befattningen avser ett vikariat under 6 månader.
Innan beslut om anställning fattas kommer du att få genomgå drogtest. Tullverket kommer också att begära ett utdrag från polisens brotts- och belastningsregister.
Ref nr: PER 2012-392.
Placeringsort: Göteborg.
För mer information och ansökan
Upplysningar om befattningen kan lämnas av Servicecenterchef Inga-Lill Backlund, tel. 031-63 39 20 och Lars Bryman, tel. 031-63 39 95. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är för ORF-P/TULL-KUST, Mats Hansson, tel. 031- 63 38 86 och för SACO-S vid Tullverket Anneli Mannerbjörk, tel. 031-63 37 06.
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning,ska ha inkommit till Tullverket senast 13:e juli.Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Arbetstider och omfattningVikariat/Heltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPA-support, 060-67 25 85
FöretagTullverket
AdressTullverket
Övriga kontaktuppgifterÖppnas i nytt fönster
Jobbnummer 1277761
Observera att sista ansökningsdag har passerat.