Medarbetare till Inköp- & Materialförsörjning
Oriola AB / Inköpar- och marknadsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oriola AB i Härryda,
Göteborg,
Enköping,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Medarbetare till Inköp- & Materialförsörjning
Oriola söker omgående två medarbetare till avdelning Inköp- & Materialförsörjning för vikariat ca 1 år t.o.m 1/9-2013.
Uppdraget som handläggare på Inköp & Materialförsörjning är att vara våra uppdragsgivares kontakt in till Oriola i dagliga operativa frågor som berör deras artiklar och affär. Det innebär bl.a att säkerställa grunddata samt sätta upp kontrollpunkter och göra analyser av förändringsbehov, för att stötta Oriolas dagliga operativa verksamhet. Företaget befinner sig i en spännande och intensiv förändringsfas varför vi behöver 2 extra resurser snarast.
Arbetet omfattar att
• Ansvara för att hålla grunddata uppdaterad för artiklar, priser och uppföljning i vårt affärssystem.
• Utveckla kvalitetssäkrade processer för korrekt grunddata
• Säkerställa att korrekta lagernivåer finns på distributionslager genom intern lagerstyrning
• Genomföra Inköp/avrop från tillverkare samt bevakning av att kontrollpunkter utförs
• Tjänstefakturering för uppdragsgivarens återkommande tjänster
Oriola strävar efter att arbeta efter Lean. Det innebär att det ingår i rollen att bidra med förbättringsförslag för verksamheten samt aktivt bidra till genomförandet av överenskomna förslag.
Publiceringsdatum2012-07-05Bakgrund• Eftergymnasial utbildning minst två år inom logistik, transport eller ekonomi eller motsvarande kompetens erhållen genom annan utbildning och arbetserfarenhet.
• Minst 1-2 års erfarenhet från administrativt arbete med registervård, lagerstyrning, logistik och kundkontakter
• God erfarenhet av arbete i affärssystem, gärna i IFS
• God datavana med kunskaper i Outlook
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som på engelska
Dina personliga egenskaperDu har en utvecklad servicekänsla och är lyhörd för kunden önskemål. Du är givetvis utåtriktad och relationsskapande såväl externt som internt och med kunden i fokus. Du är dessutom noggrann och effektiv, lösningsorienterad och drivande. Du är ansvarstagande och fullföljer de uppgifter du åtar dig. Du är flexibel och strukturerad och har förmåga att prioritera mellan dina uppgifter. Du sympatiserar med företagets värderingar och är öppen i din kommunikation, tar egna initiativ, är ansvarsfull och arbetar tillsammans i team och utgår från det i ditt arbetssätt
Ansökningsförfarande
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Wingren, Kundservicechef/T.f. Chef Inköp & Materialförsörjning, tel. 031-88 72 91 Filip Bergdahl tel.031-88 72 28. Facklig kontaktperson når du via växeln tel. 031-88 70 00.
Vi önska få din ansökan via mail till
cecilia.wingren@oriola.com senast 13 juli. Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat t.o.m. 2013-09-01.
ErsättningFast lön
Enligt kollektivavtal.
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
cecilia.wingren@oriola.comFöretagOriola AB
AdressOriola AB
Box 252
43525 MÖLNLYCKE
KontorsadressFibervägen
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-887000
Faxnummer: 031-3385580
Jobbnummer 1287578
Observera att sista ansökningsdag har passerat.