Medarbetare till Helpdesk

Högskolan Dalarna / Supportteknikerjobb / Falun
2017-07-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Helpdesk" (publicerad 2017-08-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan Dalarna i Falun, Borlänge, Gagnef, Hofors, Leksand eller i hela Sverige

På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för att alla människor ska kunna delta i högre utbildning. Vi tar aktivt ansvar för att främja ett gott samhälle, både i vår egen region men också i ett globalt perspektiv. Vi är kring 750 anställda, 16 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners, som gör detta möjligt tillsammans.

Högskolan Dalarna söker nu en ny medarbetare till Helpdesk eftersom den nuvarande går i pension. Anställningen är en tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde i september eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Placeringsort för anställningen är Falun men tjänstgöring kan även förekomma i Borlänge. Arbetet sker under kontorstid med flextidsavtal. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med statliga förmåner.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare vid Kontaktcenter på Högskolan Dalarna arbetar du brett och varierat i flertalet olika system. Din främsta uppgift är att arbeta med service till våra nationella och internationella studenter, personal och besökare i form av teknisk support. Du kommer exempelvis arbeta med passerkortstillverkning, användarkonton, mobiltelefoni, support av trådlöst nätverk samt ge service via telefon, mail och över receptionsdisk.

Du kommer att ingå i ett team på sju personer, där du arbetar självständigt, men samordnat med resten av gruppen. Gruppen präglas av en god atmosfär där man hjälper varandra och hjälper till där det behövs.

Kvalifikationer
För denna anställning krävs:

• lägst treårig gymnasieexamen
• 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet

• mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• att du talar engelska flytande

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• skriver och läser engelska obehindrat

Som person är du:

• stresstålig
• intresserad av teknik
• serviceinriktad
• flexibel
• samarbetsinriktad
• intressad av att utvecklas, vill och vågar lära dig inom nya områden
• självgående

Du ska ha lätt för att arbeta självständigt samt se vad som behöver göras och agera därefter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga kompetenser.

Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.

Publiceringsdatum
2017-07-27

Övrig information
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk. Högskolan Dalarna verkar för en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Vi har möjlighet att erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna. Se mer information på www.rekryteringslots.se



Ansökningshandlingar
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, betygshandlingar samt uppgift om två referenser. Efter sista dag kan inga kompletteringar göras elektroniskt.

Sista ansökningsdag
Du ansöker via vår webbplats och din ansökan ska vara inkommen senast 2017-08-13.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Hagman, Enhetschef mhm@du.se 46(0)23 77 82 11

Företag
Högskolan Dalarna

Adress
Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna
79188 FALUN

Kontorsadress
Högskolan Dalarna

Jobbnummer
3617431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan Dalarna: