Medarbetare bemanningsenhet
Olofströms kommun / Administratörsjobb / Olofström
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Olofström,
Bromölla,
Karlshamn,
Sölvesborg,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Olofströms kommun i Olofström Olofströms kommun är en av fem kommuner i Blekinge län med cirka 13 000 invånare. Inom kommunens gränser finns över 200 sjöar och i tätorten Olofström möts tre åar, vilket är både unikt och attraktivt. Vatten, sport, kultur, vild natur, mångkultur och teknik är ord som förknippas med Olofströms kommun.
I Olofström jobbar vi efter visionen:
Olofström ska vara en attraktiv plats, där människor, teknik, kultur och natur möts i ett samspel som skapar förutsättningar för såväl utveckling som trygghet och omtanke.
Olofströms kommun kommer under våren starta upp en bemanningsenhet och till den söker vi två medarbetare. Enheten kommer att tillhöra HR-avdelningen, som är en del av kommunledningsförvaltningen. Bemanningsenheten kommer bland annat att täcka vårt behov av vikarier vid korttidsfrånvaro bland undersköterskor, boendestödjare, förskollärare och barnskötare. Men arbetet kommer också innebära rekrytering och introduktion av vikarierna.
Arbetsuppgift
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ta emot personalbeställningar och sedan boka in vikarier i Olofström kommuns verksamheter. Du ansvarar för att prioritera behoven utifrån ett helhetsperspektiv men också utifrån enskilda verksamheters behov samt att disponera personal på ett kostnadseffektivt sätt samtidigt som du ser till medarbetarnas intressen. Du är delaktig i rekryteringen av timavlönade där du bland annat tar referenser på sökande och håller informationsmöten för nyanställda. När de sedan har börjat arbeta ansvarar du för att följa upp hur de fungerar och trivs ute i verksamheterna.
Du och din kollega arbetar självständigt med rekryteringen och vikariebesättningen som kommer att ske genom vårt personalsystem Heroma. Utöver arbetet som bemannare erbjuder vi dig möjligheterna att utveckla både arbetet och dig själv.
Publiceringsdatum2016-03-11KvalifikationerSom sökande är det önskvärt att du har gymnasie- eller högskoleutbildning med relevant inriktning, t.ex. inom löne- eller HR-området, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Arbetet ställer stora krav på ditt logistiska tänkande och sinne för problemlösning. Det är meriterande om du tidigare arbetat med bemanningsfrågor. Då vi använder oss av it-stödet Heroma i det dagliga arbetet är det även ett krav att du har goda datorkunskaper och att du har lätt för att lära dig nya system om du inte redan har erfarenhet av Heroma.
Det är ett självständigt arbete där det är viktigt att du känner dig trygg i att fatta egna beslut samtidigt som det är viktigt att du är samarbetsvillig och strävar efter vad som blir bäst för helheten.
Du kommer att ha daglig kontakt med både chefer och medarbetare så det är viktigt att du har lätt för att knyta nya kontakter och att du ser din roll som en servicefunktion.
Du präglas av ett lösningsfokuserat förhållningssätt och har lätt för att vara flexibel i tanken.
Arbetet kommer inledningsvis att utföras måndag till fredag, men varierande arbetstider och arbete under helger kan komma att införas om verksamheten så kräver.
Arbetsgivaren fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 100% Projektanställning under 2 år
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-28
Sök via Olofströms kommuns hemsida: Lediga jobb
Ange följande referens när du ansöker: 404:2016:2
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLena Olsson, Chef 0454-93277
Lena.m.Olsson@olofstrom.seFacklig kontaktMariell Rannebjer, Facklig representant 0454-930 00
mariell.rannebjer@olofstrom.seFöretagOlofströms kommun
AdressOlofströms kommun
Östra Storgatan 5
29324 OFM
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2719187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.