Marknadsförare
Göteborgs Stad, Kulturförvaltningen / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Kulturförvaltningen i Göteborg Göteborgs Stadsmuseum är ett modernt historiskt museum och ingår i Göteborgs Stads kulturförvaltning. Museet har omkring 70 anställda som huvudsakligen arbetar med publik verksamhet, föremålshantering samt handläggning. Stadsmuseet är inne i ett spännande utvecklingsskede och vi arbetar aktivt med att vidareutveckla såväl organisation som verksamhet. Som ett led i detta arbete vill stadsmuseet satsa på att förbättra både det externa och interna informationsarbetet och på så vis öka besökarantalet och bredda målgruppen. Syftet är att, utifrån ett tydligt omvärldsperspektiv, synliggöra museets profil som kulturhistorisk institution och social mötesplats i staden. Vi vill också bjuda in till dialog och samverkan med externa aktörer.
På grund av att vår nuvarande informatör ska vara föräldraledig, söker vi nu en vikarie.
Publiceringsdatum2008-07-07ArbetsuppgifterTjänsten är för närvarande placerad på stadsmuseets publika enhet som ansvarar för utställningsproduktion, programverksamhet, pedagogik och information/marknadsföring. Du kommer dock att arbeta i nära samarbete med såväl museichefen som stadsmuseets övriga enheter.
Vi erbjuder dig att ingå i informations- och kommunikationsteamet som arbetar strategiskt med att planera och genomföra extern och intern kommunikation, samt ansvarar för museets långsiktiga marknadsföringsarbete och programverksamhet. Dina arbetsuppgifter består främst av att ihop med teamet planera, samordna och driva stadsmuseets interna och externa informations- och marknadsföringsprojekt. I viss mån även sponsring kommer att ingå i dina arbetsuppgifter. Du ska ansvara för presskontakter inklusive pressmeddelanden, pressbilder och pressvisningar. Du ska delta i arbetet med museets marknadsplan, samordning av produktion av trycksaker och presentationsmaterial samt publiceringen av museets webbsida. Du ska arbeta med framtagning av strategier och material för lansering av utställningar, evenemang och annat publikt arbete. Du kommer att skriva textunderlag till broschyrer, göra annonser, jobba aktivt mot webben och uppdatera hemsidan. Utveckling av en ny hemsida kommer att vara en av dina huvudarbetsuppgifter. Anställningen är tidsbegränsad men möjlighet till förlängning finns.
KvalifikationerDu skall ha högskoleexamen eller motsvarande inom kvalificerad informations- marknadsförings- och medieutbildning. Du behöver ha bred och praktisk erfarenhet av att självständigt planera och driva informations- och marknadsföringsarbete. Kvalificerad erfarenhet av att producera trycksaker och presentationsmaterial m.m. är ett krav för denna tjänst. Du har ett brett kontaktnät inom mediebranschen och kunskap om branschens arbetsvillkor samt erfarenhet av marknadsföring och sponsorskap. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och gärna tidigare erfarenhet från museibranschen eller kultursektorn i övrigt. Internationell erfarenhet är meriterande.
Göteborgs Stadsmuseum arbetar för en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald och ser gärna till att Din bakgrund, erfarenheter och kompetens berikar vår arbetsgrupp.
Arbetstider och omfattningVikariat, tillträde: 2008-09-01 - 2009-02-28
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid, 40tim/v.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-07-19
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktIngrid Lomfors, 031-368 36 20
Facklig kontaktMarie Nyberg, 031-3683626
Lars Magnusson, 031-3683640
FöretagGöteborgs Stad, Kulturförvaltningen
AdressGöteborgs Stad, Kulturförvaltningen
Jobbnummer 266102
Observera att sista ansökningsdag har passerat.