Marknadschef till SIS Förlag AB

Poolia / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker för SIS Förlag AB:s räkning en driven, affärsinriktad och initiativrik marknadschef som kommer ansvara för marknadsfrågorna i nordens största tekniska förlag.
Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Du är en nyckelperson vad gäller att identifiera på vilka marknader och med vilka produkter tillväxt och lönsamhet ska skapas.
Som marknadschef på SIS Förlag AB får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med ett starkt varumärke och med stor frihet driva och forma marknadsinsatserna. Fokus för SIS Förlag AB ligger på affärsmässighet, tillväxt, kundnytta och arbetsglädje.
SIS Förlag AB är starkt säljdriven och huvuddelen av försäljningen sker B2B. Stort fokus är på marknadsföring via webb och direktmarknadsföring.
Urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2008-08-20

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att driva ett proaktivt marknadsföringsarbete vilket innefattar att:
• starkt bidra till att identifiera potentiella marknader och produkter
• segmentera marknaden och formulera erbjudanden
• prioritera marknadsinsatser och identifiera och utveckla effektiva och lönsamma kanaler
• driva återkommande marknadsaktiviteter och identifiera nya områden
• vara delaktig i att ta fram prisstategier
• vara operativt delaktig vid marknadsinsatser
• vara delaktig i framtagande av kampanjmaterial som DR, E-DR, broschyrer med mera
• arbeta med ledningsfrågor
• coacha och leda din personal.

Erfarenhet
Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande och har arbetat med marknadsfrågor i ledande befattning i 3-5 år. Du har erfarenhet av rollen som chef och du är en coachande och tydlig ledare.
Vidare har du en operativ profil. Du har tidigare arbetat med webbmarknadsföring och direktmarknadsföring B2B.
Det är meriterande om du själv har erfarenhet av försäljning och om du suttit med i ledningsgrupp.
Som person stimuleras du av att driva och genomföra marknadsarbete som är nära kopplat till försäljning B2B. Du är drivande, lyhörd, rak, pedagogisk och stabil.

Företaget
SIS Förlag AB startades 1995 och är ett helägt dotterbolag till SIS, Swedish Standards Institute. SIS Förlag har cirka 36 anställda och är Nordens största tekniska förlag.
SIS Förlag producerar, marknadsför och säljer ett brett och djupt sortiment av standarder samt handböcker och informationsprodukter som är lättillgängliga och tillförlitliga. Produkterna distribueras huvudsakligen elektroniskt via cd eller på papper. Förlaget arbetar kontinuerligt med produktutveckling för att hitta nya tekniska lösningar och miljövänliga distributionskanaler i syfte att göra produkterna ännu mer lättillgängliga och öka servicegraden till kund. Allt fler kunder köper abonnemang i form av en- och fleranvändarlicenser som säljs genom tjänsten e-nav.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: STHLM111DJ0QE
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Poolia

Adress
Poolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm

Jobbnummer
291357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia: