Måltidsbiträde till Farstavikens skola/Ekedal
Värmdö Kommun / Restaurangbiträdesjobb / Värmdö
2016-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Måltidsbiträde till Farstavikens skola/Ekedal" (publicerad 2016-02-04) ⬅️
Visa alla restaurangbiträdesjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Kostenheten består av fem enheter varav fyra är skolkök och ett är placerat i ett särskilt boende. Vi har nu behov av ett måltidsbiträde på Farstavikens skola/Ekedal.
Som måltidsbiträde har du en viktig roll i kökets arbete och ingår i en arbetsgrupp där alla bidrar till slutresultatet. Arbetet innebär mycket kundkontakt. Du ingår i ett arbetslag och dina arbetsuppgifter består av att skära grönsaker, diska, hålla rent, sköta kökets tvätt, torka bord, plocka in varor, fylla på mat- och salladsbuffé, förbereda matsalen, matsalsarbete, frukostservering, viss assistans till kockarna, delta i kökets egenkontroll. Att verka för goda relationer är viktigt i köket. Vi strävar mot en hög servicenivå.
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av liknande arbete. Vi har som krav att du har erfarenhet av arbete i kök med minst 300 portioner. Du kan självständigt utföra arbetsuppgifterna i kök och matsal och har en drivkraft att ge kunderna bästa möjliga service och bemötande. Att vara ordningsam och hålla rent omkring sig är mycket viktigt för allas trivsel i köket. Har du dokumenterade kunskaper i livsmedelshygien är det meriterande.
Du uppskattar kundkontakt samt har förmåga att ge information och ta emot synpunkter från elever och personal. Du är positiv till kontakt med barn. Bemötande och god service är ledord i vår organisation. Du behöver kunna tala och läsa på svenska och ska kunna kommunicera matsedelns innehåll. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt.
Vi uppskattar om du är en positiv och flexibel person som är medveten om att köksarbetet emellanåt är tungt. Att du är en person som behåller lugnet i stressiga situationer är viktigt.
Uppvisande av giltigt utdrag ur belastningsregistret är ett krav för anställning, dock inte vid ansökningstillfället.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna manliga sökande, och sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde så snart som möjligt. Arbetstiden är måndag- fredag 07:30-16:00.
I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och hälsa och vår strävan är att alla medarbetare ska uppleva en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan senast den 21 januari 2016.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Camilla Alvesborg, kostchef, 08- 570 483 19. Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 40 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Värmdö är en kommun i stark tillväxt, med en ung befolkning. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-01-11ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-21
För att söka, klicka på länken nedan.
Ange följande referens när du ansöker: PVKT01:2016:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärmdö kommun
AdressVärmdö kommun
Skogsbovägen 9-11
13481 Värmdö
KontorsadressSe hemsida.
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2609775
Observera att sista ansökningsdag har passerat.