Lösningsorienterad kundtjänstmedarbetare
Textilia Tvätt & Textilservice AB / Kundservicejobb / Botkyrka
2025-05-16
Visa alla kundservicejobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Textilia Tvätt & Textilservice AB i Botkyrka,
Stockholm,
Solna,
Norrtälje,
Örebro eller i
hela Sverige Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.
Om tjänsten
Som medarbetare i kundtjänststeamet är du en del av ett team på tre personer.
Dina dagar kommer att bestå av ett högt tempo där den starka teamkänslan och tydliga kommunikationen inom gruppen är avgörande för att nå uppsatta mål. I din roll kommer du att arbeta operativt med att förbättra och säkerställa processen. Du kommer exempelvis att svara i telefon, mejl, beställportal och genomföra manuella debiteringar samt andra administrativt verksamhetsnära uppgifter. Kundtjänstavdelningen fungerar även som ett stöd mot säljare och kundansvariga. Som ny kollega i kundtjänststeamet kommer din första tid att vägledas av din närmaste chef, och du kommer att arbeta bredvid övriga kollegor för att skapa rätt förutsättningar och introduceras i verksamheten.
Publiceringsdatum2025-05-16Arbetsuppgifter• Arbeta i företagets affärssystem och CRM-system med löpande uppgiftshantering
• Ta fram olika former av månadsstatistik till övrig organisation och till kunder
• Avlasta sälj i vissa frågor kring avtal, fakturering och leverans
• Ge råd om våra tjänster och lösningar till kunden
• Tillsammans med kollegorna i säljteamet ansvara för vissa av Textilias kunder
• Svara i telefon/mejl och koordinera med övriga funktioner för att hjälpa kunden på bästa sätt
Vi ser gärna att du
Är en utåtriktad, välkomnande och positiv person som trivs i mötet med människor. Du är välformulerad och har lätt för att kommunicera tydligt och engagerande, både muntligt och skriftligt. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i varje kunds unika behov och bemöter dem med lyhördhet och förståelse.
Du är bra på att hantera många bollar i luften och du har en god överblick som gör att du kan prioritera rätt i olika situationer. Ditt tålamod och din lyhördhet gör dig till en trygg person att ha kontakt med, oavsett situation. Du har ett starkt servicetänk och är lösningsorienterad. Du tar ansvar för dina uppgifter och för att kunden alltid får en bra upplevelse. Dessutom har du ett intresse för IT och teknik, och du vill ständigt utvecklas och lära dig nya saker.
Då teamets uppgift är att gemensamt utveckla processer, ser vi att du värdesätter samarbete och drivs av teamkänslan. Vi tror att du är strukturerad i ditt arbetssätt och är van att planera ditt eget arbete, likväl som du motiveras av ett eget ansvar.
Du har god kunskap i Office 365 då stor del av dina arbetsuppgifter utförs i Excel. Eftersom du i rollen kommunicerar med kunder är det viktigt att du talar och skriver obehindrad svenska och engelska.
TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!
En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag - med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.
För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2600 medarbetare utspridda på 28 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.
Sunt förnuft i stället för regler och manualer
På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar - inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.
Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/12".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Textilia Tvätt & Textilservice AB (org.nr 556538-5043)
Arbetsplats Stockholm
Jobbnummer 9343908