Lönespecialist till Solna
Randstad AB / Administratörsjobb / Solna
2024-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist till Solna" (publicerad 2024-11-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-10-09Dina arbetsuppgifterVi hjälper vår kund i Solna att förstärka sitt löneteam med ytterligare en lönespecialist!
Du kommer hjälpa teamet att fortsätta bygga upp deras interna lönebyrå för det svenska moderbolaget inom den internationella koncernen. Genom löpande företagsförvärv är vår kund nu i stark tillväxt och deras strategi är att varsamt centralisera de förvärvade bolagens backoffice-funktioner, där lönehantering är en viktig del.
Vid sidan av att integrera lokala bolag i deras centrala lönebyråmodell kommer du som medarbetare även att hantera allt från tidrapporteringssystem och löneberedning till arbetsgivardeklarationer och redovisning samt avstämningar av lönerelaterade konton. Teamet utför även arbetsgivarintyg, rapporteringar till myndigheter samt statistikrapportering. Vidare kommer du att besvara lönerelaterade frågor som uppstår internt från medarbetare men även från kunder på deras olika bolag.
Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag där kunden tar över anställning efter 6 månader. Möjlighet till hemarbete 2 dagar/vecka och du tar dig enkelt till arbetsplatsen på 20 minuter från Stockholm C med kollektivtrafik.
Ansvarsområden
Hantera allt från tidrapporteringssystem och löneberedning till arbetsgivardeklarationer och redovisning samt avstämningar av lönerelaterade konton. Teamet utför även arbetsgivarintyg, rapporteringar till myndigheter samt statistikrapportering. Vidare kommer du att besvara lönerelaterade frågor som uppstår internt från medarbetare men även från kunder på deras olika bolag.
KvalifikationerVi söker en engagerad och positiv medarbetare med erfarenhet inom lönehantering som är van att arbeta med alla delar i lönepocessen, inte är främmande för nya system eller rutiner och som tycker om att arbeta med förändring och nyutveckling.
Du är ansvarstagande, noggrann och håller uppsatta deadlines. Du förväntas besvara frågor som uppkommer internt och från anställda på ett pedagogiskt och trevligt sätt.
Kvalifikationer• Utbildning/erfarenhet av lönehantering.
• God kunskap om lönelagar och regler
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Kommunikationsförmåga
• Förmåga att hantera konfidentiell information
• God datorvana
Meriterande
• Erfarenhet av lönesystem som Flex, Visma Lön och Kontek.
• Erfarenhet av redovisning
• Erfarenhet av systemimplementering
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 8946552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.