Lönespecialist till Landshypotek Bank

Landshypotek Bank AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landshypotek Bank AB i Stockholm, Linköping, Karlstad, Skara eller i hela Sverige

Landshypotek Bank är en annorlunda bank med en stor uppgift där medarbetarna är avgörande för vår framgång.

Landshypotek Bank utgörs av drygt 200 engagerade medarbetare på 19 kontor som tillsammans bidrar till ett rikare liv i hela landet. Som anställd hos oss kommer du att involveras i en rad olika projekt och verkligen vara delaktig i hur vi bedriver vår bank. Skillnaden mellan vår bank och andra är att här kommer du märka och se effekterna av hur du bidrar till att vi når våra mål. Med anledning av vår storlek har vi möjlighet att vara snabbfotade och ligga i framkant på marknaden vad gäller digitala lösningar och system. Sedan 1836 har vi finansierat satsningar för företagande på landsbygden. Idag erbjuder vi också bolån till husägare utanför storstäderna samt sparande för alla vars hjärtan klappar för en levande landsbygd.

Publiceringsdatum
2020-05-19

Beskrivning
Till en spännande roll med utvecklingsmöjligheter söker vi en driven person som vill ta ett helhetsansvar över vår löneprocess. Landshypotek Bank har idag sin lönehantering outsourcad hos en extern lönebyrå och ambitionen är att till våren 2021 återta hanteringen till vår ekonomiavdelning och utöka avdelningen med en lönespecialist med ansvar för hela processen.

I rollen som lönespecialist hos oss kommer din erfarenhet av lön och redovisning verkligen komma till användning. Hos oss kommer du ges möjlighet att arbeta med hela löneprocessen från ax till limpa samt ta ansvar för personalrelaterad bokföring och bokslut.

Du kommer att arbeta nära bankens HR-avdelning för ett delat ansvar för löneprocessen och personalekonomin (varierande mellan 200-300 löner per månad). I med detta, är det viktigt att du är kunnig inom området och har en god erfarenhet av att hantera samtliga delar i löneprocessen. Vidare måste du ha god ekonomisk förståelse för hur personalkostnader hänger samman med, och påverkar bankens ekonomi.

Dina arbetsuppgifter
Utöver att hantera löneprocessen från ax till limpa omfattar rollen även löpande bokföring och bokslut för personalrelaterade poster samt ansvar för hanteringen av bankens lönesystem. Detta innebär ett ansvar för:

- Löner och månatlig löneadministration
- Kontoavstämningar
- Löpande bokföring och bokslut
- Betalningar
- Diverse ekonomiska rapporter
- Redovisning av skatt och sociala avgifter
- Rapportering till myndigheter som Försäkringskassan, Skatteverket m.fl.
- Ansvar för vidareutveckling och effektivisering av löneprocessen och redovisning

Kvalifikationer
För tjänsten söker vi en senior lönespecialist som vill bidra med engagemang och stöd i hela löneprocessen. Vi ser framför oss att du är ekonom i botten och/eller har en utbildning inom löneområdet. Du har gedigen erfarenhet av att självständigt arbeta med hela löneprocessen och personalrelaterad redovisning. Du har vana av att arbeta i lönesystem samt har goda kunskaper i Office-paketet.

Det ses som meriterande om du har:

- Erfarenhet av effektivisering och utveckling av löneprocesser
- Erfarenhet av redovisningsarbete/lönekonomi
- Erfarenhet av upphandling av lönesystem
- Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda PS.

För att trivas i rollen bör du vara kommunikativ, noggrann samt ha ett positivt synsätt. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ till att driva ditt arbete framåt. Du har förmåga att arbeta strukturerat, sätta prioriteringar och planera arbetet. Du är en nyfiken person som är öppen för förändringar och nya sätt att arbeta. Det är även viktigt att du trivs med att arbeta i team mot ett gemensamt mål.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid vilket motsvarar 38,5 timmar per vecka.

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen och rapportera till ekonomichefen, men även ha ett nära samarbete med kollegorna på HR.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på ett företag som är mitt i en förändringsresa. Vi är ett sammansvetsat gäng och lever våra värderingar dagligen - Kunddriv, Glädje, Handlingskraft, Tillsammans - i både externa och interna sammanhang.

Eftersom vi är en mindre bank med närhet till kollegor från olika verksamhetsområden, har du goda möjlighet att fördjupa och bredda ditt kunnande inom såväl ditt yrkesområde som inom bank.

Vi begär in utdrag ur belastningsregistret på alla våra slutkandidater. Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter? https://landshypotek.se/personuppgiftsbehandling-vid-rekrytering

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: senast 1 september Tillsvidareanställning

Ersättning
Månad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landshypotek Bank AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Landshypotek Bank AB (org.nr 556500-2762)

Arbetsplats
Landshypotek Bank, Ekonomi & Finans, Ekonomi

Jobbnummer
5233776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landshypotek Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landshypotek Bank AB: