Lönespecialist

Remondis Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Remondis Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Trollhättan, Falköping, Tanum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-08-25

Arbetsuppgifter
Är du serviceminded och vill arbeta brett med lön i ett utvecklingsorienterat företag? Hos oss får du en utvecklande roll med stort eget ansvar!

Som lönespecialist arbetar du med hela löneprocessen och ger daglig service och support i löne- och systemfrågor till chefer och medarbetare i hela organisationen. Tillsammans med en annan lönespecialist hanterar ni gemensamt 450 löner som utgörs av både arbetare och tjänstemän. Vi tillämpar flertalet kollektivavtal och arbetar i Agda PS. Lönefunktionen är en del av ekonomiavdelningen, och ni jobbar tätt tillsammans för att få en korrekt och effektiv rapportering av personalrelaterade utfall och nyckeltal. Du är en självklar del i arbetet med att kontinuerligt effektivisera och digitalisera arbetssätt och processer.

Rollen innefattar bl.a.:

• Registrering av nyanställning, löneunderlag samt avslut
• Löneberedning och lönekörning
• Supportera chefer och anställda gällande lönefrågor, tidsregistrering, reseräkningar mm.
• Tolkning av lag och kollektivavtal
• Löpande systemförvaltning
• Genomföra eventuella utbildningar för verksamhetens chefer samt skapa användarinstruktioner och utbildningsmaterial
• Arbeta fram och förmedla statistik och rapporter

Rollen är placerad på vårt nyrenoverade huvudkontor på Hisings Backa och rapporterar till Ekonomichef.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom lön
• Minst 2 års erfarenhet av självständigt lönearbete och av löneprocessens samtliga delar
• Ett intresse för digitalisering och goda kunskaper inom system. Erfarenhet av Agda är starkt meriterande
• Tidigare arbetat med flera olika kollektivavtal
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Van användare av excel

Har du även erfarenhet inom redovisning / ekonomi så är detta meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande och har förmågan att självständigt planera och driva ditt arbete framåt. Eftersom rollen innebär många olika kontaktytor behöver du vara pedagogisk och ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen. Du är hjälpsam och har förmågan att leverera god service på hög nivå. Vidare trivs du i en föränderlig miljö där du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt.

ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv.

Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REMONDIS Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C100001".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Remondis Sweden AB (org.nr 556114-2810)

Kontakt
Finance Manager
Anna Viotti
070-563 59 00

Jobbnummer
6919345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Remondis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Remondis Sweden AB: