Lönekonsult till KlaraPapper Stockholm
Klara10 Interim AB / Administratörsjobb / Stockholm
2021-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult till KlaraPapper Stockholm" (publicerad 2021-08-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klara10 Interim AB i Stockholm,
Västerås,
Östersund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-03-16Om tjänstenVälkommen till KlaraPapper!
Vi på KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi cirka 80 medarbetare och vi finns i Stockholm och Östersund. Sedan starten 1998 har Klara Papper vid tre tillfällen utsetts till Gasellföretag. Här präglas stämningen av värme, kunskap och välkomnande, men det läggs också betoning på eget ansvar, samarbete, konsultmässighet och stark professionalism. Känner du igen dig?
I och med hög efterfrågan och en stark position på marknaden söker vi nu en professionell och utåtriktad lönekonsult med goda erfarenheter av gediget lönearbete. I den här rollen kommer du tillhöra affärsområdet Lön och kommer ingå i ett löneteam där arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor.
KlaraPapper står nu inför stora och roliga förändringar med ökad digitalisering, mer rådgivande kvalitativ kundkontakt och en fördjupad affär! Häng med på resan. KlaraPapper erbjuder en fast anställning med goda förmåner, bra kollegor och en familjär stämning!
Som medarbetare på KlaraPapper får du möjligheten att via SRF certifiera dig till auktoriserad lönekonsult.
Dina arbetsuppgifterArbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder.
System som används är Agda PS, Flex Lön, Flex HRM och HogiaLön Plus.
Den här tjänsten passar dig som tycker lön är spännande och gillar att jobba självgående men samtidigt tillhöra ett tight och erfaret team. Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt.
Bakgrund:
Vi söker dig som:
• Har minst 4-5 års arbetslivserfarenhet av att hantera hela löneprocessen
• Har en eftergymnasial utbildning inom lön, exempelvis genom YH
• Har tidigare erfarenhet av arbete i Agda PS och/eller Flex lön, Flex HRM
• Har ett systemintresse
• Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är starkt meriterande om du:
• Har tidigare erfarenhet som lönekonsult inom outsourcing
Som person ser vi att du är:
• Ansvarstagande, nyfiken och kundfokuserad
Praktisk information:
Start: Flexibelt, hänsyn till uppsägningstid
Placering: Centrala Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Klara10 Interim & Rekrytering. Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara10 Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Ulf Appelgren på:
ulf.appelgren@klarapapper.seOm företagetKlaraPapper grundades år 1998 med en idé att hjälpa utländska företag i Sverige att förbättra sin ekonomiska rapportering. Över tid har erbjudandet breddats med fler tjänster till fler kundgrupper. KlaraPapper samarbetar med små och medelstora företag som behöver stöd inom ekonomistyrning och lönehantering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKlara10 Interim AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Klara10 Interim AB (org.nr 556360-0195),
https://klarapapper.se/ Arbetsplats KlaraPapper
Jobbnummer 5632056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.