Lönekonsult
Eslövs Kommun, Kommunledningskontoret / Ekonomiassistentjobb / Eslöv
2018-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2020-05-11) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Eslöv,
Kävlinge,
Höör,
Lund,
Svalöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eslövs Kommun, Kommunledningskontoret i Eslöv,
Lund eller i
hela Sverige Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.
Du kommer att bli en av åtta medarbetare på kommunens löneenhet. Löneenheten är en del av HR-avdelningen på kommunledningskontoret som lyder under kommunstyrelsen och bidrar med strategisk kompetens inom en rad områden, så som tillväxt och planering, personalpolitik, ekonomistyrning, kommunikation och näringslivsfrågor.
Kommunledningskontoret företräder helheten, samspelar med förvaltningarna och driver utvecklingen så att Eslövs kommun svarar mot framtidens krav.
Välkommen att bli en av oss!
Publiceringsdatum2018-12-19ArbetsuppgifterSom lönekonsult ansvarar du för att bearbeta och betala ut löner till kommunens medarbetare. Du ger stöd, utbildning och support till medarbetare och chefer utifrån vårt HR-system, samt i lön-, pensions- och avtalsfrågor. Du är enhetens expert på pensioner och ansvarar för de arbetsuppgifter som rör kommunens hantering av pensioner.
Avdelningen är inne i en spännande utvecklingsfas och du kommer att vara delaktig i samarbeten som rör utvecklingen av framförallt våra digitala system och arbetssätt.
KvalifikationerDu har utbildning från PA-programmet eller YH-utbildning inom lön.
Du ska ha relevant erfarenhet och intresse av att arbeta med digitala lösningar och datasystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med löner och kommunala avtal. Det är meriterande med kunskap om, och erfarenhet av att ha arbetat med, kommunala pensionsavtal för både medarbetare och förtroendevalda i kommunen.
Du kan självständigt planera och organisera ditt arbete och har en god problemlösningsförmåga. Du följer instruktioner och tillvägagångssätt, samtidigt som du gärna tar initiativ till förändring och förbättring av verksamheten.
Du är duktig på att skapa relationer och nätverk, både inom och utanför din arbetsgrupp, och du kommer bra överens med personer på alla nivåer.
Du lär dig snabbt nya uppgifter och memorerar information. Du står för expertkunskap på ditt område och ser till att följa med i områdets utveckling. Du delar gärna med dig av din kompetens till andra och sprider kunskap som är användbar för organisationen.
ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida;
https://eslov.se/naringsliv-arbete/arbetsmarknad/lediga-jobb-i-kommunen/eslovs-kommun-som-arbetsgivare/Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma Recruit 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-04-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-09
Ange följande referens när du ansöker: C23967 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarl Lundberg
karl.lundberg@eslov.se 0413-62541
FöretagEslövs kommun, Kommunledningskontoret
AdressEslövs kommun, Kommunledningskontoret
Eslöv
24180 ESLÖV
Kontorsadress24180
Jobbnummer 4518518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.