Lönekonsult
Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
2017-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2023-09-18) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.
Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, self-service och ökad globalisering ställer ökade krav på löne-yrket.
Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Det innebär att du måste ha en god förmåga att samarbeta och arbeta i team. Du tar stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant.
Du kommer också att ha många kontakter med de anställda inom kommunen. För att lyckas i rollen som lönekonsult krävs vana att arbeta självständigt och förmåga att ge service. Lönesupports målsättning är att effektivt och med hög kvalitet handlägga och ge lönesupport till chefer och medarbetare i löneadministrativa ärenden.
Publiceringsdatum2017-06-01Dina arbetsuppgifterSom lönekonsult ingår konsultativt lönearbete mot kommunens förvaltningar i telefonsupport samt lönesupport för arbetsledare. Du utför sortering/arkivering, registrering av olika slag, rättning och kontroller av lön samt tillämpning av lagar och avtal. Du deltar också i utvecklingen av lönesupportarbetet och personal- och lönesystemet.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning helst med ekonomisk inriktning. Har du yrkeshögskoleutbildning eller specialutbildning inom löneadministrationsområdet är det meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av central löneadministration men även erfarenhet av arbete som löneadministratör i personalsystemet Heroma eller annat personal-/lönesystem.
Vidare har du god erfarenhet av lönesupport samt vana av att använda lagar och avtal inom HR-området. Det är en fördel om du har god kännedom om kommunal organisation och har förmåga att genomföra utbildningar. Du har datorvana i bland annat i Office-paketet.
För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Vi är måna om att du har samarbets- och kommunikationsförmåga. Du behöver också vara flexibel och stresstålig då arbetet periodvis är intensivt.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder 1 vikariat och 1 allmänvisstidsanställning på heltid med placering i Rådhus Skåne. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2017-06-16
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Wendt, enhetschef på tfn 0733-13 56 05
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-15
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2017/548
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Wendt, enhetschef 0733-13 13 56 05
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3533936
Observera att sista ansökningsdag har passerat.