Lönehandläggare
Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
2021-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönehandläggare" (publicerad 2023-02-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Är du vår nya lönehandläggare? Nu söker vi dig som tillsammans med kompetenta kollegor vill vara med och driva och vidareutveckla arbetet med lönehanteringen på Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan!
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati, våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, däribland lönehandläggare. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både tvärvetenskapligt lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som lönehandläggare på Säkerhetspolisen ansvarar du och dina kollegor för personaladministration inom löneutbetalning, registrering av lönehändelser och avtalsfrågor. Du är ett viktigt stöd till myndighetens övriga medarbetare i frågor om tidsredovisning och egenrapportering samt hanterar uppgifter kring personal med oregelbunden arbetstid. I rollen hjälper du även till med information till nyanställda.
Du kommer till en grupp med engagerade och kompetenta kollegor som tar väl hand om varandra. Din placering är i Stockholm och arbetet utförs på kontoret, vilket innebär att det inte finns möjlighet till distansarbete.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
Avslutad fullgjord gymnasieutbildning med godkända resultat, inriktning inom lön, ekonomi eller administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst tre års yrkeserfarenhet inom arbetsområdet från de senaste fem åren
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Goda IT-kunskaper
Erfarenhet av att arbeta i personaladministrativt system
Erfarenhet av arbete med hela löneprocessen
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso Lön och kunskap om det statliga pensionssystemet. Vi värdesätter även om du har vana av att läsa och tolka avtal, särskilt Villkorsavtalet.
Det här är kollegan vi söker
Du är en positiv, lösningsorienterad person som brinner för ditt arbete som lönehandläggare. Du ser möjligheter i utmaningar och vill tillsammans med dina kollegor driva och vidareutveckla arbetet med löneprocessen. Struktur och noggrannhet är viktigt för dig och du är bra på att prioritera och självständigt driva ditt arbete framåt. Dina arbetsuppgifter behandlar ofta flera aspekter och involverar många parter. Därför behöver du vara bra på att bygga relationer och tycka om att ge service. Det handlar om att på ett naturligt sätt skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och bidra till ett gott arbetsklimat i gruppen.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 76 93. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi eftersträvar även en jämn könsfördelning.
Läs mer om hur du ansöker på vår hemsida
www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2021-10-17.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Publiceringsdatum2021-09-23Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressSäkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (
visa karta)
171 69 SOLNA
Jobbnummer 5989280
Observera att sista ansökningsdag har passerat.