Löneassistent
Åmåls kommun / Ekonomiassistentjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Kommunstyrelseförvaltningen söker
Löneassistent
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 800 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på
www.amal.se.Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 %, med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
Placering
Löneassistenten är för närvarande placerad vid personalenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är personalchefen.
Arbetsuppgifter
Som löneassistent är du en viktig del i ett team av löneassistenter och du ansvarar tillsammans med dem för att lönerna betalas ut till kommunens anställda och uppdragstagare. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter kring lön samt ge råd och stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor. Kontakter med andra myndigheter så som Kronofogden och Försäkringskassan ingår i arbetet. Åmåls kommun ingår i ett samarbete med flera andra kommuner kring ett gemensamt personal och lönesystem HR+. Vidare ingår arbete i tidsrapporteringssystemet Medvind.
Kvalifikationskrav
Du har minst två års erfarenhet av arbete som löneassistent/löneadministratör. Vi söker dig som, som lägst har en gymnasieutbildning eller en YH-utbildning inom löneadministration, alternativt att du har yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Anställningen förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt att du har känsla och intresse för siffror. Du har B-körkort.
Meriterande
Löneadministrativ utbildning är meriterande men inget krav. Vidare ser vi gärna att du har flerårig erfarenhet av lönearbete i en större organisation. Vi ser gärna att du har erfarenheter av arbete med bokföring, så även erfarenhet av liknande arbete inom den kommunala sektorn.
Publiceringsdatum2017-12-21Dina personliga egenskaperSom person är du serviceinriktad och trivs med att arbeta så väl administrativt som konsultativt. Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta och har förmåga till att arbeta självständigt samt att du är trygg i dig själv. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Information lämnas av
Personalchef, Per Ljungberg, telefon 0532-170 30
Personalstrateg, Marita Koivuoja telefon 0532-170 32
Vision, Jerry Saxin, telefon 0532-173 15
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen söndagen den 21 januari 2018. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida,
www.amal.se, eller genom "
Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-21
Ange följande referens när du ansöker: KS 2017/548
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPersonalchef Per Ljungberg 0532-17030
Personalstrateg Marita Koivuoja 0532-17032
FöretagÅmåls kommun
AdressÅmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL
KontorsadressKungsgatan 26
Jobbnummer 3867890
Observera att sista ansökningsdag har passerat.