Löneadministratör till Sundsvall
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Kramfors eller i
hela Sverige Är du en erfaren och serviceinriktad löneadministratör som ser dig om efter en ny utmaning? Trivs du med att jobba självständigt inom ett eget ansvarsområde men värdesätter även ett nära samarbete med andra? Om du vill tillhöra en lönegrupp där kollegor stöttar varandra, delar med sig av sin kunskap och bidrar till ett prestigelöst arbetsklimat, läs då vidare!
Detta är ett konsultuppdrag på cirka 6 månader och det finns möjlighet till en tillsvidareanställning därefter. Tjänsten är på heltid och placeringsort är Sundsvall. Urval kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Hos kunden blir du en av ett härligt gäng lönespecialister som alla självständigt arbetar med lönehantering för ett större antal medarbetare, både arbetare och tjänstemän. Lönefunktionen ingår i HR-avdelningen och du rapporterar till en lönechef.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Här kommer du att ansvara för löneberedning i Agda. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat löne-och semesterberäkningar, kontroller, digitala körjournaler, utredningar samt semester-och årsskiftesrutiner. Du hanterar anställningsavtal och intyg, bonusar och provisioner samt administrerar ett stort antal tjänstebilar. Därtill rapporterar du pensioner och andra statestiskuppgifter samt supportar medarbetare och chefer gällande olika frågeställningar kring lön och kollektivavtal. Dessutom kommer du att ha löpande kontakt med HR-Business Partners och övriga kollegor inom HR.
Tjänsten innebär förutom det praktiska arbetet med löneberedning också att medverka vid lönerevisioner samt till viss del att tillsammans med lönechef och gruppen kontinuerligt bidra till fortsatt utveckling och effektivisering av löneprocesser.
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom lön och minst tre års erfarenhet av bredd och självständigt löneadministrativt arbete, gärna från medelstort företag. Generellt god datavana och ett systemintresse ser vi som en självklarhet, kunskap i Agda är meriterande liksom en relevant påbyggnadsutbildning inom lön.
Rollen inkluderar många kontakter inom organisationen och passar dig som vill arbeta i en konsultativ specialistroll och som gillar att dela med dig av din kunskap inom området. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skift.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och här värdesätts en utpräglad samarbetsförmåga samt en hjälpsam och prestigelös inställning som bidrar till det resan idag positiva arbetsklimatet. Som lönespecialist är du givetvis detaljorienterad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta där du vet hur du ska prioritera och hålla deadlines.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-10-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61289".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Umeå AB
Jobbnummer 6013016
Observera att sista ansökningsdag har passerat.