Löneadministratör till Scanias lönekontor i Södertälje
Scania CV AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Vill du vara med och påverka framtidens löneadministrativa process på Scania? Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen. Scanias lönekontor i Södertälje är en del av Scanias centrala HR-organisation och ansvarar för hanteringen av totalt 16 000 löner per månad.
Scania befinner sig i en spännande fas av positiv tillväxt och det sker en stor satsning på förnyelse av interna system. Då en av våra medarbetare nu går vidare till en annan tjänst inom företaget söker vi en löneadministratör, som ska medverka till att anställda på Scania och dotterbolag får rätt lön i rätt tid. Du bidrar med support och rådgivning till såväl internkunder som externa intressenter och myndigheter.
Publiceringsdatum2022-02-24Dina arbetsuppgifterSom löneadministratör administrerar du olika typer av löneunderlag och hanterar tex tillägg och avdrag i lönesystemet. Det innebär bland annat att kontrollera avvikelser mellan lönekörningar och göra justeringar inför månadens sista lönekörning.
I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR. Vårt lönesystem vi arbetar i är Aditro lön. Vi har flera olika kollektivavtal och arbetet kräver att du kan tolka lagar och avtal. I arbetet ingår också att bidra till att utveckla och förbättra rutiner och processer i samarbete med kollegor och andra intressenter. Du kan även bli delaktig i olika projekt inom ditt arbetsområde.
Profil• Utbildning inom löneadministration alternativt minst 3 årig gymnasieutbildning inom adekvat ämnesområde såsom exempelvis ekonomi.
• Minst 2 års erfarenhet av operativt lönearbete.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftlig
• Vi tror att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du också själständigt kan driva ditt eget arbete.
• Du är kommunikativ och service minded.
• Du har hög integritet.
• God förmåga att prioritera och hantera arbetstoppar.
• Arbetet kräver att du kan hantera flera olika frågeställningar samtidigt och att du är noggrann i ditt arbete.
• Du ska tycka om förändringsarbete och gärna vilja vara arkiv i dessa också.
Ytterligare information
Kontakta gärna Head of Payroll; Jasmina Imamovic 08-553 71958 för mer information om tjänsten.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev samt CV. Urval sker löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag den 10/3 2022.
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök:
www.scania.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976),
https://www.scania.com/world/#/ Arbetsplats Scania
Jobbnummer 6377867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.