Löneadministratör till konsultföretag
Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker dig med något/några års erfarenhet av att arbeta som löneadministratör och som vill fortsätta din karriär hos vår kund. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Publiceringsdatum2015-09-10ArbetsuppgifterSom löneadministratör kommer du att arbeta med löpande lönearbete för ca 30 bolag och arbeta nära ekonomiavdelningen. Du kommer att hantera mycket frågor från personal samt vara i kontakt med externa myndigheter så som försäkringskassan i och med rapportering. Som löneadministratör kommer du också att arbeta med semesterårsskifte och årsskifte där du bland annat tar ut rapporter till Fora och Skattemyndigheten för att ta fram kontrolluppgifter.
Om företagetVår kund är en konsultkoncern som har sitt moderbolag i Stockholm och flertalet dotterbolag runt om i Sverige och har verksamhet inom infrastruktur, byggnader, energi och industri.
För tjänsten kommer du att ingå i ekonomiavdelningen som idag består av 17 medarbetare.
Mer information om vår kund kommer att ges vid eventuell intervju.
ProfilSKALLKRAV:
Erfarenhet av att arbeta som löneadministratör
Goda kunskaper i svenska
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i Agda
Erfarenhet av att hantera semesterårsskifte samt kontrolluppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll där tjänsten innebär många interna och externa kontaktytor. Du som söker är ordningsam, strukturerad och prestigelös och hjälper till där det behövs. Rollen som löneadministratör kräver också att du som söker har god förmåga till självständigt arbete.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorStart: 1 oktober med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Urval: Sker löpande
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5913
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Landin 0735 16 89 74
johanna@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvingesväg 29
11251 Stockholm
KontorsadressWarfvingesväg 29, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2424092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.