Löneadministratör med tillhörande HR-administration (80%)

Maxkompetens Konsult AB / Ekonomiassistentjobb / Uppvidinge
2015-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör med tillhörande HR-administration (80%)" (publicerad 2015-05-26) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-17

Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en erfaren löneadministratör som skall ansvara för löner och vissa HR-frågor. Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver hjälp under ett vikariat på 15 månader.

Som löneadministratör hos vår kund arbetar du främst med:

• Kontroll och granskning av tidrapportering samt kontakt med arbetsledare.
• Lönekörning i Kontek, både för kollektivanställda och tjänstemän.
• Avstämning och återrapportering av tidssaldon, sjukfrånvaro etc.
• Bokföring av löner och avstämning av upplupna löner.
• Registervård i programmen för tidrapportering och löneberäkning.
• Kontakter med Försäkringskassan, Skatteverket, AFA och andra externa instanser.
• Övriga administrativa uppgifter inom lön och HR samt backup på vissa uppgifter inom ekonomi.

Tjänsten innebär mycket variation och stimulans i ett team om fyra personer där ni tillsammans lägger stort fokus på samarbete och utveckling.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Tjänsten kan eventuellt komma att bli en direktrekrytering!

Profil
Vi söker dig som har någon form av utbildning inom löneadministration, alternativt motsvarande praktisk erfarenhet inom området. Du är van att hantera såväl tjänstemanna- som kollektivlöner. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Kontek Lön. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med träindustriavtalet. Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i svenska.

Som person är du noggrann, arbetsam och engagerad. Du trivs med att hantera personalfrågor och är mån om att skapa goda relationer med både interna och externa kontakter. Du är kreativ och öppensinnad samt gillar kommunikation och administration. Du har en analytisk förmåga när så krävs och du är förtroendeingivande och trygg i din yrkesroll. Vi förutsätter att du har förmågan att hantera sekretessbelagd information på ett betryggande sätt.

Du har goda kunskaper i Excel, är trygg i löne/administrationssystem samt är en lyhörd och professionell medarbetare med hög arbetsmoral och bra arbetsattityd.

Start: Senast 1 juni
Arbetsplats: I Uppvidinge Kommun
Arbetstid/omfattning: 80%
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, varför vi gärna tar emot din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se . Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-19
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3329
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Lindberg 0470-788051 kristina.lindberg@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Framtidsvägen 12
35196 Växjö

Kontorsadress
Framtidsvägen 12, Växjö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2207609

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: