Löneadministratör för ett års uppdrag med start i januari
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Publiceringsdatum2017-11-21Dina arbetsuppgifterFör vår kunds räkning söker vi nu en löneadministratör till ett uppdrag med start i januari. Som lönehandläggare kommer du att ingå i löneteamet på fem personer som ansvarar för ca 800 löner. Du kommer att arbeta självständigt med hela processerna för lön-, reseräknings- och flextidsadministration samt med viss personaladministration relaterat till lönebeslut och organisationsförändringar. I rollen ingår tolkning av lagar och avtal avseende lön, resor och pensioner samt att ta fram ekonomiska underlag t.ex. för skattedeklaration och lönerelaterade konton. Du kommer att arbeta i nära kontakt med verksamheten och har daglig kontakt med chefer och medarbetare, där du är ett professionellt stöd i lönefrågor samt ger kvalificerad service.
Kunden står inför ett byte av lönesystem, där du kommer att få vara delaktig.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt någon form av eftergymnasial utbildning inom lönehantering. Du ska ha minst tre års erfarenhet av schemaläggning och lönehantering. Vidare ska du ha arbetat med hela löneprocessen, tolkat beslut, anställningsavtal, lagar och avtal.
Eftersom arbetet som lönehandläggare innebär omfattande kontakter såväl internt som externt kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i denna roll ska du tycka om att ta egna initiativ, vara drivande och utvecklingsorienterad samtidigt som du är strukturerad och serviceinriktad. Konsulten behöver trivas med att arbeta i ett högt tempo. Du ska även ha mycket goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.
Du erbjuds
Ett utvecklande uppdrag på en spännande statlig organisation. Tjänsten är på heltid med start den 2 januari och kommer pågå under ett år med chans till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda Rietz på
amanda.rietz@jurek.se. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via email. Vi ser fram emot att höra från dig!
Start
2 januari
ErsättningEnl. ök
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Rietz
amanda.rietz@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3814814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.