Löneadministratör
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna i Solna Är du intresserad av att arbeta med löneadministration och vill vara med och utveckla Signalistens HR arbete? Vi behöver förstärka vårt HR team med en driven och engagerad löneadministratör som kan arbeta med företagets löneprocess.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som löneadministratör sköter du företagets lönehantering. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen och tillsammans kommer ni att arbeta för att vidareutveckla och effektivisera avdelningens interna arbete, samt utveckla din egen kompetens och fortsätta växa i din roll. Du kommer att rapportera till utvecklingschefen men HR-ansvarig är den som arbetsleder teamets arbete.
Dina arbetsuppgifter kommer tex vara:
Ansvara för löneprocessen, löneadministration
Pensionsfrågor samt försäkringsfrågor
Ta fram statistik
Utbildnings-, rekryterings- och systemadministration
Vara behjälplig i framtagande av underlag exempelvis vid löneöversyn, lönekartläggning och medarbetarundersökningar
Publiceringsdatum2022-10-20KvalifikationerMinst 1 års erfarenhet från en liknande roll
Relevant utbildning inom löneadministration, HR eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig
Grundläggande kunskaper i arbetsrätt
Mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara driven, engagerad och vilja utvecklas tillsammans med oss. Du bör vara strukturerad, noggrann och lösningsorienterad samt trivas med att hantera flera ärenden samtidigt. Det är viktigt att du är serviceinriktad, då du kommer att vara en viktig stödfunktion i organisationen. Du trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och du strävar efter att ge bästa möjliga service och kan se verksamheten utifrån flera perspektiv. Vidare har du förmågan att arbeta självständigt och strukturerat, kunna arbeta efter befintliga rutiner och kvalitetssäkra den information du förmedlar Därutöver har du en god kommunikativ förmåga.
Vår avdelning präglas av stor vilja till erfarenhetsutbyte och samverkan. Vi värdesätter därför att du är prestigelös och delar med dig av dina erfarenheter och din kunskap. Du har även goda kunskaper i Office-paketet (främst Office 365) samt erfarenhet av och är trygg med att arbeta i digitala system. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Välkommen till vår arbetsplats
Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande.
Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.
Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor.
Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.
Tillsättning
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att användas.
Arbetstider
Arbetstider måndag-torsdag 08.00-17.00, fredag 08.00-15.00.
Enligt nuvarande rutin är det möjligt med distansarbete upp till 2 dagar/vecka om arbetet tillåter.
Så ansöker duRegistrera ditt CV senast den 25/11 . I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. Vi kommer att kalla till digitala intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Personlighetstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.
Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Persson, HR ansvarig på
regina.persson@signalisten.se Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes Lundell, rekryteringskonsult på
tove.ojes@signalisten.se Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.
Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på
www.signalisten.seBostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten cirka 4 000 lägenheter och knappt 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 6 000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad. Signalisten har cirka 75 anställda.
Vår vision är att Signalisten ska erbjuda ett tryggt, trivsamt och hållbart boende i levande stadsmiljöer i Solna. Vi befinner sig i ett spännande skede med stora renoverings- och nybyggnadsprojekt i ett snabbt växande Solna. Vill du vara med och utveckla Signalisten och vår stad?
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressBostadsstiftelsen Signalisten i Solna
Västra Vägen 11 A
16961 Solna
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna,
https://www.signalisten.se/ Västra Vägen 11 A (
visa karta)
169 61 SOLNA
Arbetsplats Signalisten Bostadsstiftelsen
Jobbnummer 7092559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.