Löneadministratör

Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-08-01

Dina arbetsuppgifter
Till vårt kontor vid Fridhemsplan söker vi en person som kommer att ansvara för Magnas konsultlöner. Det innebär löneberedning för ca 250 konsulter (arbetare och tjänstemän). Det är hela flödet från anställning till utbetalning. Vi arbetar i affärssystem Intelliplan och Hogia.
Arbetets omfattning: Tjänsten är heltid eller deltid minst 60 % med start Augusti/septembert. 60 % avser lönehanteringen, övrig tid är andra administrativa arbetsuppgifter t.ex fakturering. Kontorstiderna är mellan 8-17, med möjlighet till flex.

Kundföretaget

MAGNA är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och vi arbetar rikstäckande från våra kontor i Stockholm, Göteborg och Umeå. Vår målsättning är att ha marknadens mest nöjda kunder och medarbetare. Målet når vi genom att arbeta med kvalitet i alla led.
Vårt kontor ligger på Kungsholmen vid Fridhemsplan.

Profil
Kompetenskrav: Du erfarenhet av lönehantering avseende löneberäkning, registrera anställda, slutlöner, pensioner mm. Det är en fördel om du har erfarenhet av både tjänstemän och arbetare. Likaså är det en fördel om du har erfarenhet av affärssystemet Intelliplan, ett system relativt vanligt inom bemanningsbranschen och Hogia. Tidigare arbete som konsult är meriterande då service och ständig flexibilitet kommer att vara en naturlig del i din roll. Har du erfarenhet från bemanningsbranschen är det till din fördel.

Personliga egenskaper: Det är viktigt att du har en egen drivkraft och vilja att se till att lönearbetet sköts inom deadline och med kvalité. Stöd finns från Ekonomiansvarig men i största del driver du lönearbetet för alla konsulter. Tidvis kommer det att finnas andra arbetsuppgifter varför det är viktigt att du också är prestigelös.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6946
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Wikström 0702-190528 andreas.wikstrom@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2972729

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: