Löneadministratör
Gullspångs Kommun / Ekonomiassistentjobb / Gullspång
2016-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2017-10-06) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gullspång,
Laxå,
Töreboda,
Storfors,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gullspångs Kommun i Gullspång Välkommen till oss på lönekontoret i Gullspångs kommun! Vi är ett sammansvetsat och engagerat team som älskar siffror. Vårt uppdrag är att i ett kommunövergripande perspektiv ansvara för administration, samordning och planering av lönearbetet i Mariestad-, Töreboda-, Gullspång- och Karlsborgs kommun. Sedan några år tillbaka ingår även Tolkförmedlingen väst i vårt ansvarsområde och vi administrerar cirka 6000 löner varje månad. Vi söker nu en dig som tillsammans med oss vill arbeta engagerat med lönehantering till en tjänst som löneadministratör.
Publiceringsdatum2016-04-21ArbetsuppgifterSom löneadministratör hos oss får du ett omväxlande arbete med möjligheter till yrkesmässig utveckling. Du arbetar brett med lönehantering, användarsupport, utbildning och information i vårt personal- och lönesystem Personec P. Arbetsuppgifterna innebär främst att ge stöd och support till såväl interna som externa kontakter genom att besvara, informera och vägleda i avtals- och lönefrågor.
I arbetsuppgifterna ingår också löpande administration förberedande arbete inför lönekörning, granskning och justering av tidssystem, schemahantering samt inregistrering av uppgifter. Du genomför även olika kontroller och bevakningar samt deltar i arbetsgruppens förbättrings- och kvalitetsarbete av personal- och lönesystemet.
KvalifikationerVi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning mot administration/ekonomi eller annan likvärdig utbildning. Vi tror att du som söker är kommunikativ, serviceinriktad samt har en god datavana. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera det genom att strukturera ditt arbete. En hög integritet och ett konsultativt arbetssätt är också nödvändigt för tjänsten.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utbilda och informera olika målgrupper och/eller erfarenhet av lönarbete samt kunskap om lagar och avtal. Har du tidigare medverkat i kvalitets- och förbättringsarbete är det meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut
ÖVRIGT
I Gullspångs kommun har vi ett hälsofrämjande synsätt. Vi erbjuder rökfri arbetstid och möjlighet till friskvård på arbetstid. Vi har även generösa flextidsavtal för dig som anställd med möjlighet att anpassa din egen arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gullspångs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
OBSERVERA!
Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Gullspångs kommun och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. 75 - 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse, snarast möjligt. . Vi tillämpar 6 mån provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 39/16-A
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktArvo Niiholm, Personal- och lönechef 0506-36380
arvo.niiholm@gullspang.seMarie Jansson, Löne- och systemsamordnare 0506-363 81
marie.jansson@gullspang.seFacklig kontaktKenneth Nygren, Vision 0506-363 84
FöretagGullspångs kommun
AdressGullspångs kommun
Box 80
54822 Hova
KontorsadressTorggatan 19 54822 Hova
Jobbnummer 2798736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.