Löneadministratör
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Kristinehamn
2015-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2017-05-08) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.
Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av kansliavdelning, ekonomiavdelning, personalavdelning, IT-avdelning och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.
Lönecentrum östra Värmland ingår i en gemensam administrativ nämnd med Karlskoga, Filipstad, Storfors och Kristinehamn. Verksamhetens uppdrag är att administrera löner för ca 11.000 anställda inklusive förtroendevalda och uppdragstagare. Lönecentrum östra Värmland består av 19 medarbetare och är placerat i Kristinehamn. Vi söker nu en ny medarbetare.
Publiceringsdatum2015-12-28Arbetsuppgifter• Löneadministration som bland annat innebär att hålla kommunernas personal/lönesystem uppdaterade, göra kvalitetskontroller av underlag och inrapporteringar, skriva arbetsgivarintyg och andra intyg mm.
• Lag- och avtalstolkning
• Stöd till personal och chefer/arbetsledare när det gäller frågor som rör självservice och övriga inrapporteringar till personal- och lönesystem.
• Externa kontakter med andra kommuner och myndigheter.
KvalifikationerDu har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha kunskap och erfarenhet av löneadministration samt av arbete i administrativa datasystem. Du har god administrativ förmåga, siffer- och ordningssinne, god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt hög servicekänsla. Du ska periodvis kunna arbeta i högt tempo och vara bra på att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Erfarenhet av Personec P, avtalstolkning och kunskap om avtal är meriterande.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-02-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: A530908
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Rolfsson, Lönechef 0550-869 61
charlotte.rolfsson@kristinehamn.seFacklig kontaktInger Svensson, Vision 0550-869 63
Hans Hjelm, SACO 0550-880 25
FöretagKristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
AdressKristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn
KontorsadressKungsgatan 30 68184 Kristinehamn
Jobbnummer 2595196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.