Löneadministratör
Österåkers Kommun / Ekonomiassistentjobb / Österåker
2015-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2018-04-09) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Österåker, tre mil nordost om Stockholm, är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling. Det unika natursköna läget med närhet till såväl storstad som världen genom flygplatsen Arlanda attraherar. Kommunens 41 000 invånare ökade med 600 personer förra året. Befolkningen är ung och nyföretagandet hör till det starkaste i landet. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer mot högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Visionen är att år 2020 vara länets mest attraktiva skärgårdskommun - en skärgårdskommun i världsklass. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se.
Publiceringsdatum2015-07-03Dina arbetsuppgifterPersonalenheten består av fem löneadministratörer, tre personalkonsulter och en personalchef. Löneadministratörerna hanterar varje månad ca 2800 löneutbetalningar. Arbetet som löneadministratör innefattar hela löneprocessen, vilket bl.a. innebär:
• Löneadministration
• Tolkning och tillämpning av lagar och avtal
• Support och information till kommunens chefer och medarbetare
• Kontakter med myndigheter
KvalifikationerVi söker dig med flera års erfarenhet av lönearbete och som har goda kunskaper om löneprocessen. Vi söker dig som har en relevant utbildning, gärna en KY-utbildning inom området. Du har erfarenhet av lönearbete i kommunal verksamhet. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har goda kunskaper i Office-paketet och då främst av Excel. Har du dessutom arbetat i eCompanion och BeSched samt har kunskaper i pensionshandläggning är det meriterande. Även vana att tolka avtal är meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift förutsätts.
Som person har du lätt för att samarbeta både i ditt eget team och med externa och interna kontakter. Att ge god service är något självklart för dig. Arbetet kräver också att du är relationsskapande, har en god kommunikationsförmåga, självständighet och att du är flexibel. Då arbetet ibland innebär hög belastning, krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och är van att arbeta mot deadlines.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
75-100%
Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
TillträdeEnligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
2014-08-23
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrika Andersson,
fredrika.andersson@osteraker.seFöretagÖsteråkers kommun
AdressÖsteråkers kommun
Hackstavägen 22, Åkersberga
18486 18486
KontorsadressHackstavägen 22, Åkersberga
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2349224
Observera att sista ansökningsdag har passerat.