Löne- och HR-adminstratör till Trollhättan!
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Trollhättan
2016-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löne- och HR-adminstratör till Trollhättan!" (publicerad 2016-11-04) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Har du erfarenhet som löneadministratör och söker en ny utmaning? Då har vi ett långsiktigt uppdrag för dig på välkänt bolag i Trollhättan!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som Lön & HR Administratör hos vår kund ansvarar du för hela processen ifrån anställning till avslut, inklusive förändringar däremellan. Efter varje månads lönekörning är du ansvarig för att göra avstämningar och upprätta skattedeklarationer samt att även ta fram annan statistik som görs månadsvis. Vår kund arbetar i ett ärendehanteringssystem, ur vilket de får ärenden som de sedan administrerar. Teamet finns på fem kontor inom Sverige, där de arbetar över gränserna och enligt samma processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Lön & HR administratör
• Lön & HR Administration
• Ansvara för hela löneprocessen
• Administrera nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor
• Upprätta anställningsavtal
• Avstämningar av konton
• HR statistik och diverse rapportering
• Ge support till chefer och medarbetare bland annat i generella frågor kring anställningsvillkor
Du kommer att bli anställd av Adecco och arbeta som konsult på vårt kundföretag. Uppdraget är med start i slutet av augusti 2016 och beräknas pågå till juli 2017. Uppdraget är på heltid, vardagar på kontorstider.
Vem trivs här?
Du som tidigare har arbetat självständigt med löneadministration och HR- administration, i minst 5 år, och som även är van att arbeta i Officepaketet (främst Excel) kommer snabbt att kunna göra en insats! Om du kan SAP R/3 ses detta som mycket fördelaktigt. Vi ser även att du tidigare haft någon form av ansvarsroll och/eller samordnande roll. Som person är du serviceinriktad, positiv och engagerad. Du har förmågan att organisera ditt arbete och vara mycket strukturerad och noggrann. Du är flexibel och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. För denna tjänst behöver du vara flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Vad erbjuder vi?
Ett uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare som är bra att ha med på CV:t!
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du fyller i formuläret nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2016-05-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-03
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Renström (rekryteringsansvarig)31-7254534
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN
KontorsadressStorgatan 50, vån 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2826806
Observera att sista ansökningsdag har passerat.