Löne- & HR Administratör
Carlson Wagonlit Travel / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2011-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löne- & HR Administratör" (publicerad 2012-01-13) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carlson Wagonlit Travel i Stockholm,
Gävle,
Falun,
Sundsvall,
Göteborg eller i
hela Sverige Carlson Wagonlit Travel är en av världens ledande affärsresebyråer. Vår affärsidé är att hjälpa företag av alla storlekar, myndigheter och ideella organisationer, med att optimera deras reseprogram och ge deras resenärer marknadens bästa service och support. CWT är verksamma i mer än 150 länder och har 22 000 anställda globalt.
I Sverige har vi kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Sundsvall, Gävle och Falun med cirka 280 anställda.
Publiceringsdatum2011-12-15Dina arbetsuppgifterÄr du snabb, har lätt för att lära, erfarenhet av att arbeta som löneadministratör i Agda Lön och kan börja så snart som möjligt? Carlson Wagonlit Travel söker en erfaren löneadministratör till sitt kontor i vackert belägna lokaler vid Alviks Strand. Arbetsuppgifterna består i lönehantering, framtagande av personalrapporter, arbetsgivarintyg och lönestatistik. Vidare ingår i arbetsuppgifterna support och service i lönefrågor gentemot medarbetare och ansvariga i organisationen. Därtill kommer hantering av bilförmåner och pensionsförsäkringar på företaget liksom externa kontakter med bl a försäkringskassan.
Vem är du?
Du som söker tjänsten ska ha några års erfarenhet av löneadministration och vara utrustad med en god känsla för service ? tycka om att ge information och besvara frågor från de anställda. Vidare ska du vara noggrann och känna dig trygg i din roll som löneadministratör. Du förväntas ha vana av MS Office-paketet ? och då framförallt Excel. Vana av Agda lön är meriterande. Hanteringen av känsliga uppgifter ställer krav på stor integritet! Det är viktigt att du även tar egna initiativ och att du trivs i en roll som innebär stort eget ansvar då du kommer att, som en av fyra, tillhöra HR-avdelningen med huvudansvar för löneprocessen.
Kontaktperson för detta jobbFör mer information vänligen kontakta Annette Guthner, HR Director på telefon 070-360 08 18 eller via mail
aguthner@carlsonwagonlit.se alternativ Michael Hartmann HR Specialist på telefon 0733-32 05 53 eller via mail
mhartmann@carlsonwagonlit.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
37,5 timmar/veckan
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-13
Urval & intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan snarast dock senast den 13 januari 2012.
Ange följande referens när du ansöker: Löneadministratör
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr@carlsonwagonlit.seKontaktMichael Hartmann, HR Specialist, 0733-320553, 08-58797188 (HR Specialist),
mhartmann@carlsonwagonlit.seAnnette Guthner, HR Director, 070-360 08 18, 08-587 97 189,
aguthner@carlsonwagonlit.seFöretagCarlson Wagonlit Travel
AdressCarlson Wagonlit Travel
Box 15110
16715 Bromma
KontorsadressGustavlundsvägen 145
Alvik Strand
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-587 97 100
Faxnummer: 08-58797180
E-postadress:
hr@carlsonwagonlit.se Jobbnummer 1107104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.