Löne- & HR Administratör

Carlson Wagonlit Travel / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carlson Wagonlit Travel i Stockholm, Gävle, Falun, Sundsvall, Göteborg eller i hela Sverige

Carlson Wagonlit Travel är en av världens ledande affärsresebyråer. Vår affärsidé är att hjälpa företag av alla storlekar, myndigheter och ideella organisationer, med att optimera deras reseprogram och ge deras resenärer marknadens bästa service och support. CWT är verksamma i mer än 150 länder och har 22 000 anställda globalt.

I Sverige har vi kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Sundsvall, Gävle och Falun med cirka 280 anställda.

Publiceringsdatum
2012-01-13

Dina arbetsuppgifter
Är du snabb, har lätt för att lära, erfarenhet av att arbeta som löneadministratör i Agda Lön och kan börja så snart som möjligt? Carlson Wagonlit Travel söker en erfaren löneadministratör till sitt kontor i vackert belägna lokaler vid Alviks Strand. Arbetsuppgifterna består i lönehantering, framtagande av personalrapporter, arbetsgivarintyg och lönestatistik. Vidare ingår i arbetsuppgifterna support och service i lönefrågor gentemot medarbetare och ansvariga i organisationen. Därtill kommer hantering av bilförmåner och pensionsförsäkringar på företaget liksom externa kontakter med bl a försäkringskassan.

Vem är du?
Du som söker tjänsten ska ha några års erfarenhet av löneadministration och vara utrustad med en god känsla för service tycka om att ge information och besvara frågor från de anställda. Vidare ska du vara noggrann och känna dig trygg i din roll som löneadministratör. Du förväntas ha vana av MS Office-paketet och då framförallt Excel. Erfarenhet av Agda lön är ett krav. Hanteringen av känsliga uppgifter ställer krav på stor integritet! Det är viktigt att du även tar egna initiativ och att du trivs i en roll som innebär stort eget ansvar då du kommer att, som en av fyra, tillhöra HR-avdelningen med huvudansvar för löneprocessen.

Koncernspråket är engelska, så du bör kunna hantera språket både muntligen och skriftligen för att kunna klara ditt uppdrag.

Kontaktperson för detta jobb
För mer information vänligen kontakta Annette Guthner, HR Director på telefon 070-360 08 18 eller via mail aguthner@carlsonwagonlit.se alternativ Michael Hartmann HR Specialist på telefon 0733-32 05 53 eller via mail mhartmann@carlsonwagonlit.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
37,5 timmar/veckan

Ersättning
Fast lön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-20
Urval & intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan snarast dock senast den 20 januari 2012.
Ange följande referens när du ansöker: Löneadministratör
Ansökan kan skickas till e-postadress: hr@carlsonwagonlit.se

Kontakt
Michael Hartmann, HR Specialist, 0733-320553, 08-58797188 (HR Specialist), mhartmann@carlsonwagonlit.se
Annette Guthner, HR Director, 070-360 08 18, 08-587 97 189, aguthner@carlsonwagonlit.se

Företag
Carlson Wagonlit Travel

Adress
Carlson Wagonlit Travel
Box 15110
16715 Bromma

Kontorsadress
Gustavlundsvägen 145
Alvik Strand

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-587 97 100
Faxnummer: 08-58797180
E-postadress: hr@carlsonwagonlit.se

Jobbnummer
1128535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carlson Wagonlit Travel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carlson Wagonlit Travel: