Lokalsamordnare, IT-avdelningen
Polismyndigheten, IT-avdelningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm,
Norrköping,
Gävle,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Till gruppen Operativt stöd söker Polismyndigheten nu en lokalsamordnare som är målmedveten, strukturerad och driven. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av ca 1100 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 37 000 anställda. Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider.
Vi söker nu en handläggare med inriktning mot IT-avdelningens lokal- och arbetsplatssamordning. Du kommer, tillsammans med nuvarande lokalsamordnare, att vara sammanhållande för samtliga frågor som berör lokaler och arbetsplatser på IT-avdelningen.
Publiceringsdatum2024-01-02ArbetsuppgifterVi söker nu en handläggare med inriktning mot IT-avdelningens lokal- och arbetsplatssamordning. Du kommer, tillsammans med nuvarande lokalsamordnare, att vara sammanhållande för samtliga frågor som berör lokaler och arbetsplatser på IT-avdelningen. Vårt huvudkontor är i Stockholm men uppdraget kan även innefatta våra verksamheter i exempelvis Norrköping, Linköping, Göteborg och Malmö vilket innebär att resor kan förekomma.
Du leder ditt eget arbete och tar fram planer för hur olika aktiviteter genomförs och redovisar detta på ett tydligt sätt för mottagaren. Kommunikation kring olika moment sker såväl muntligt som skriftligt och du har förmåga att lätt sätta ihop exempelvis presentationsmaterial anpassat efter målgrupp. I den löpande kommunikationen ingår också att ta fram underlag för beslut där tydlighet återigen är ett ledord.
Uppdraget kräver ett proaktivt och långsiktigt förhållningssätt likväl som att du är flexibel och snabb när det behövs för att ta fram kreativa lösningar. Du arbetar självständigt och samverkar såväl inom som utom avdelningen för att på ett effektivt sätt lösa ditt uppdrag. Arbetsmiljöfrågor är något du gärna engagerar dig i och på sikt kommer du att ha en central roll i avdelningens systematiska arbetsmiljöarbete. Att ge service och skapa goda relationer är något du ser som självklart i ditt förhållningssätt mot de du möter i din vardag.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller annan relevant utbildning som Polismyndigheten anser motsvarande
• Minst tre års relevant och aktuell erfarenhet av att leda uppdrag inom lokalsamordning eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant
• Arbetslivserfarenhet av dokumentation och uppföljning inom samordnande arbete
• Erfarenhet av att kommunicera och informera olika grupper, såväl muntligt som skriftligt
Meriterande
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av att projektleda lokalförsörjningsfrågor
• Erfarenhet av beredning av ärenden
• Erfarenhet av arbetsmiljöfrågor
• Erfarenhet av att arbeta inom statlig eller offentlig verksamhet
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är målmedveten och van att driva egna uppdrag. Du har lätt för att se helheten, dokumenterar och kan självständigt prioritera, planera och följa upp ditt arbete. Din kommunikations- och samarbetsförmåga värdesätts högt och vidare är du serviceinriktad samt har en hög integritet. Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta inom polisen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
KontaktHar du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via, tfn: 01056 39 493
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16 Januari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C171134/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, IT-avdelningen
Jobbnummer 8362378
Observera att sista ansökningsdag har passerat.