Lokalhandläggare/lokalspecialist
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Administratörsjobb / Stockholm
2018-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lokalhandläggare/lokalspecialist" (publicerad 2021-09-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2018-2073
Till huvudkontoret i Stockholm söker vi en lokalhandläggare/lokalspecialist.
Publiceringsdatum2018-11-28ArbetsuppgifterAnställningen är placerad på ekonomiavdelningens lokalfunktion som består av två medarbetare. Myndigheten har lokaler på flera orter i landet vilket innebär resor. Som lokalhandläggare/lokalspecialist är du parallellt involverad i flera projekt och processer av varierande storlek och komplexitet. Du har en kontinuerlig och nära dialog med andra delar inom myndigheten, fastighetsägare, förvaltare och leverantörer.
Som lokalhandläggare/lokalspecialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
ha kontakter med fastighetsägare och lokalförvaltare
delta i ny- och ombyggnationsprojekt
identifiera lokalbehov och genomföra lokalsökningar
genomföra hyresförhandlingar
förvalta och följa upp hyresavtal
utveckling och förvaltning av lokalprogram och rutiner
hantera fakturor och följa upp budget.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
eftergymnasial utbildning
erfarenhet av arbete med fastighets- och lokalfrågor
goda kunskaper i fastighetsjuridik
god förhandlingsvana.
Meriterande är erfarenhet av lokalfrågor i offentlig verksamhet och kunskap om upphandlingslagen.
Som person ser vi att du har en god administrativ förmåga, är ansvarstagande, lösningsorienterad och har en god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs en säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMicaela Sundbom, personalhandläggare 010-562 50 07
Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 50 36
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST 010-562 54 37
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör 010-562 51 30
FöretagÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
AdressÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
Box 5553
11485 Stockholm
KontorsadressÖstermalmsgatan 87 C
Jobbnummer 4477375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.