Lokal samordnare/projektledare för välfärdsområdets IT-system

Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg

Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. På stadsdelsförvaltningen arbetar vi på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt kultur och fritid. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500 anställda.

Vår vision i stadsdelen är att vi tillsammans skapar möjligheter till ett självständigt liv och förutsättningar för ett hållbart samhälle. Vi är engagerade, öppna och en del av omvärlden. Människors resurser och egen kraft är utgångspunkten i vårt arbete och delaktighet skapar ömsesidigt förtroende och trygghet.

Vi arbetar utifrån de fyra förhållningssätten: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi tänker nytt, vi samarbetar och vi bryr oss.

Publiceringsdatum
2016-07-07

Arbetsuppgifter
Stadsdelsförvaltningarna står inför stora utmaningar och vi söker nu en lokal samordnare/projektledare för välfärdsområdets IT-system. Under de närmaste åren kommer fokus för tjänsten att vara på rollen som projektledare i och med införandet av nya och förändrade kommungemensamma IT-stöd och tjänster. En central roll i tjänsten är även att skapa ett nära samarbete och goda relationer till de verksamhetsansvariga cheferna samt medarbetare. Som projektledare och samordnare hos oss kommer du att arbeta på kanslienheten. Vi är idag åtta medarbetare och fungerar som stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i stadsdelsförvaltningen.

Hos oss får du möjligheten att koordinera IT-systemområdet för välfärdssektorerna ÄO-HS och IFO-FH. Du kommer även att samordna verksamhetens kravställning på förvaltning och vidareutveckling av kommungemensamma IT-stöd och administrativa tjänster. I din roll som lokal samordnare/projektledare kommer du också att ansvara för att strukturera, planera och genomföra utbildningsinsatser inom välfärdsområdet. Du ansvarar för system- och tjänsteområdets behörighets- och kontoadministration enligt stadens gällande policy och riktlinjer.

I ditt uppdrag ingår även att planera förvaltningens utvecklings- och systemförvaltningsbehov samt behov av servicenivåer för drift och support. Driva, koordinera och samordna nätverket för lokalt verksamhetsstöd (LVS). Du kommer också att få möjligheten att aktivt samverka med IT-teamet i stadsdelen.

Vidare fungerar du som ett stöd för sektorscheferna och förser dem med en flerårlig tjänsteplan och beslutsunderlag inför budgetprocessen. I tjänsteplanen anges strukturer med bl.a. rutiner för behörighets- och kontoadministration, lokala utvecklingsfrågor och förändringshantering utifrån verksamhetens processer samt att säkerställa att förvaltningens funktionalitetskrav tillgodoses inom ramen för stadens gemensamma beslut. Du kommer att vara en av förvaltningens representanter och kontaktpersoner gentemot den centralt tjänsteansvarige på Intraservice, som levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig med hög social kompetens. Du är relationsskapande och förstår att dina kontakter, relationer och nätverk är avgörande för resultat. Du är också lyhörd inför kundens behov och förstår deras verksamhet.

Rollen som projektledare kräver att du är kreativ och hittar nya idéer och angreppssätt, men också att du är målorienterad och klarar att leda och driva dina projekt i mål. I och med att du kommer att driva flera projekt samtidigt är det också viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och klarar att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vidare är det viktigt att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Att du ser möjligheterna i förändringar samt har lätt att värdera och integrera ny information.

Vi tror att du har ett stort intresse för teknik och hög kompetens inom välfärdsområdets processer. Du bör också ha kompetens inom IT-managementområdet med kunskap om IT-system inom välfärdsområdet och även förståelse för relationer till andra systemområden. Du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet från projektledning sen tidigare. Erfarenhet och kunskap om Göteborgs Stads organisation och verksamhet är meriterande.

Vi hoppas att vi har väckt ditt intresse - välkommen till oss!

ÖVRIGT
Stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.

Urval påbörjas vecka 33.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-29
Ange följande referens när du ansöker: 285/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Skogh, Kanslichef 031-365 63 01
Alf Egerbladh, IT-utvecklingsledare 031-365 62 74

Facklig kontakt
Eva K Halleröd, Vision

Företag
Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda

Adress
Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
Box 170 94
40261 Göteborg

Kontorsadress
Kålltorpsgatan 2

Jobbnummer
2945816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda: