Logistiksamordnare
Motala kommun, Verksamhetskontoret Bildning / Administratörsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Motala kommun, Verksamhetskontoret Bildning i Motala Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Vi gillar dig - och vi hjälper dig att utvecklas. Vår mission är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen.
Verksamhetskontoret är en stabsfunktion som servar våra olika enheter samt med barnomsorgsplaceringar och övergripande förvaltningsfrågor. Vi arbetar med att erbjuda chefer och medarbetare ett mångfacetterat stöd och att erbjuda invånarna en effektiv service och tillgänglig information.
Publiceringsdatum2022-04-05ArbetsuppgifterI uppdraget ingår att samordna, handlägga, utreda och besluta i skolskjutsärenden enligt skollagen och kommunens riktlinjer för skolskjutsar. Handlägga skolskjutsärenden vid överklagande genom förvaltningsbesvär och laglighetsprövning hos förvaltningsrätten. Du är en aktiv aktör mellan kommun, kund och Östgötatrafiken. I din roll arbetare du aktivt med optimering, kostnadseffektivisering, förbättring av skolskjutsar och skolskjutsprocessen.
Du är ansvarig för att sammanställa rapporteringen om elevers närvaro samt sköta skolpliktsbevakning och årlig uppföljning av ramtid och scheman. I tjänsten som Logistiksamordnare ingår det också att handlägga, utreda och besluta i elevplaceringar för nyinflyttade, nyanlända och byte av skola samt även placering av elever till förskoleklass, skolval för åk 7 samt övriga elevplaceringar.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom logistik eller rättsvetenskap som bedöms relevant för uppdraget. Du har även aktuell erfarenhet av att arbeta med digitala administrativa system.
Har du erfarenhet av att arbeta i system så som Unit4 och IST är detta meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta med vårdnadshavare, skolpersonal samt externa kontakter i en kommunal verksamhet är detta meriterande. Vi ser också gärna att du har utbildning i lag och avtal inom området.
I uppdraget ingår det att ha mycket kontakter med många olika människor. Då du många gånger är ansiktet utåt ställer det krav på att du har en hög servicenivå där du är tydlig, noggrann och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. I ditt uppdrag har du stort eget ansvar vilket kräver att du är strukturerad och har en god organisationsförmåga.
Vi ser att du har intresse och motivation för tjänsten och vill bidra till att hitta förbättrings- och utvecklingsområden för att göra skillnad för barn och unga.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via
www.offentligajobb.se Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-08-01.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMotala kommun, Verksamhetskontoret Bildning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "171/22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Motala kommun (org.nr 212000-2817)
Arbetsplats Motala kommun, Verksamhetskontoret Bildning
Kontakt Verksamhetschef
Kent Landoff
kent.landoff@motala.se 0141-222422 Jobbnummer 6510619
Observera att sista ansökningsdag har passerat.