Logistikkoordinator till fordonsindustrin

Experis Finance Huvudkontor / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2014-10-10

Dina arbetsuppgifter
Till ett längre uppdrag inom fordonsindustrin söker jag en logistikkoordinator. Huvuduppgift kommer att vara materilastyrning av elektronikkomponenter till fordonsindustrin. I uppdraget ingår även att medverka till skapandet och utveckling av processer och nya lösningar inom supply chain, hantera kund och leverantörskontakter samt ett tredjepartslager. Du kommer även delta i generella kvalitetförbättringsaktiviteter.

Vem är du?
För att passa i rollen har du 2-3 års erfarenhet av att arbeta som materialstyrare, gärna inom fordonsindustrin.

Du kan "hålla många bollar i luften", är noggrann, strukturerad och självgående. Viktigt är även att du kan hantera kunder och leverantörer på ett diplomatiskt och professionellt sätt. Då gruppen du kommer ingå i relativt liten är det viktigt att du är en bra och lyhörd teammedlem som är orädd att hjälpa kollegor.

Meriterande för tjänsten är om du har arbetat med att utveckla och förbättra logistikflöden, arbetat med EDI eller ISO9000/ISO-TS 16949.

Mycket av arbetet sker på engelska så det är ett krav att du talar och skriver flytande på engelska men även svenska. Kan du tala franska och har erfarenhet av att arbeta i SAP så är det meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda för att de ska må bra.

Vi kan erbjuda:
• Intressanta tjänster på marknadens kändaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Kontaktperson för detta jobb
Ansök genom att registrera din CV via länken nedan snarast, urval sker löpande.

För mer information om Experis konsultverksamhet och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Carl-Henric Möller på telefon, 031-61 72 35.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl-Henric Möller 031-617235

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2026395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: