Logistiker
Swedemount Sportswear & Fashion AB / Logistikjobb / Tanum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Tanum,
Strömstad,
Munkedal,
Sotenäs,
Dals-Ed eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedemount Sportswear & Fashion AB i Tanum,
Strömstad,
Lysekil,
Uddevalla,
Årjäng eller i
hela Sverige Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 13 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken - kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på Sportshopen.com
Publiceringsdatum2021-02-10BeskrivningLogistikavdelningen på Sportshopen består idag av fem medarbetare som tillsammans med övriga team effektivt planerar och förbereder för hög servicegrad mot butiker, snabba omställningar av säsongskiften samt proaktivt hanterar volymsvängningar över tid.
Sportshopens E-handel står för en kraftig expansiv fas där vi ökat vår försäljning senaste åren och skall fortsätta med aggressiva planer. Vi behöver fortsätta med optimering av våra interna och externa flöden för att optimera vår leveranskedja och öka kapaciteten samt förbättra servicegraden för våra kunder. Vi utökar nu vår logistikavdelning och vi söker efter ytterligare logistiker.
Dina arbetsuppgifterSom logistiker skapar du förutsättningar för effektiv logistik gällande inleveranser, interna flöden mellan lagerpunkter och butiker samt driver olika logistikuppdrag för att utveckla och underhålla korrekta flöden. Här ingår, leveransbevakning, sourcing, saldokontroller, KPI-uppföljning samt utveckling av logistikflöden mellan lagerställen och butik. I rollen som logistiker ingår även att:
Driva förbättringsprojekt inom företaget med fokus på inköp och logistikflöden Ge support till olika enheter inom bolaget i frågor kring logistik Underhålla och följa upp kontrollpunkter inom logistik i affärssystemet Vara delaktig vid inventering Vara delaktig i reklamationshantering Utföra uppdrag inom ramen för återanskaffning av varor Utföra bokning och uppföljning av transporter av ankommande leveranser från leverantörer Utveckla arbetsrollen och bygga upp en samlad bred kompetens för arbetsuppgifterna inom avdelningen
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleutbildning inom logistik samt 2-4 års arbetslivserfarenhet av liknande roll inom området. Du har mycket goda kunskaper i Excel. Kunskaper i Navision (Dynamics NAV) är meriterande samt är van att hantera Power BI eller liknande datavisualieringsverktyg.
Du är en prestigelös och lösningsorienterad person med en god analytisk förmåga. Då du kommer att vara del av ett team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en god kommunikativ förmåga.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Sportshopen har kontor både i Göteborg och Grebbestad vilket innebär att du kan utgå från båda orterna.
Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Kollektivavtal Unionens avtal för tjänstemän. Urval sker löpande så registrera din ansökan redan idag.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSwedemount Sportswear & Fashion AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/5".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Swedemount Sportswear & Fashion AB (org.nr 556437-2521)
Arbetsplats Sportshopen Administration Grebbestad
Jobbnummer 5569098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.