Logistikansvarig
Biltema Kalmar AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Biltema Kalmar AB i Kalmar Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på fler än 80 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 14 miljoner exemplar per år. Under de närmaste åren skall ett flertal nya varuhus öppnas.
I juli 2012 beräknas vårt nya varuhus öppna i Kalmar. Inför detta söker vi nu en erfaren Logistikansvarig.
Rollbeskrivning:
Som Logistikansvarig bär du ansvaret för att arbeta fram rätt rutiner för varuflödet till och från varuhuset. Orderläggning, mottagningsrapportering samt returer av gods ingår också i dina arbetsuppgifter. Du ansvarar över artikelvården i butiksdatasystemet, har koll på förändringar i sortimentet, är delaktig i framtagandet av ett säljande varuhus med rätt antal varor och ser till så att resurser används optimalt. Du har även det övergripande ansvaret för lager och ser till så att inventeringar, underhåll av truckar och maskiner samt rapportering av transportskador och lagerdifferenser genomförs. Mottagning, kontroll och märkning av ankommande gods ingår också i dina arbetsuppgifter och du har det övergripande ansvaret för att lagret hålls rent och snyggt med var sak på sin plats.
Tjänsten som Logistikansvarig medför en nyckelroll där du ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschefen. I och med din roll i ledningsgruppen förväntas du vara delaktig, engagerad och lojal i de beslut som fattas. Jour vissa helger och kvällar kan bli aktuellt i denna tjänst.
Publiceringsdatum2011-12-09KvalifikationerDu är en person som jobbat inom detaljhandeln i flera år och/eller inom logistik samt innehar truckkort på låglyftare/ledstaplare. Att hantera såväl personal som kundmöten är inget nytt för dig och vi ser att du är en positiv och initiativtagande person med hög servicekompetens. Du har en fallenhet för logistik och planering varigenom du har förståelse för samband och förmågan att se helheten. I din roll är du flexibel för att kunna tillmötesgå eventuella nya eller tillfälliga arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du har kompetens/intresse inom några av våra produktområden och att du delar Biltemas värderingar, enkelhet, sparsamhet, handlingskraft, ordning och reda samt flexibilitet.
Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!
Arbetsplats/placering: Kalmar
Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid
Har du frågor kring tjänsten kontakta:Carina Ehk 010-490 15 50
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev via
www.biltema.se/jobbUrval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående. Intervjuerna beräknas komma igång i mars/april 2012.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Ehk, +46 10-4901550
FöretagBiltema Kalmar AB
AdressBiltema Kalmar AB
Kajpromenaden 21
25267 Helsingborg
Jobbnummer 1101769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.