Logistics Coordinator sökes!
Perido AB / Logistikjobb / Eskilstuna
2025-02-18
Visa alla logistikjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Köping,
Arboga eller i
hela Sverige Har du en passion för kundservice och vill arbeta i en nyckelroll på ett framgångsrikt företag? Är du initiativrik och trivs med att hantera parallella uppgifter i en dynamisk miljö? Vill du bidra till att optimera processer och skapa värde? Då kan detta vara något för dig!
Publiceringsdatum2025-02-18Om tjänstenVi på Perido söker nu en Logistics Coordinator till vår kund, ett stort företag och ett välkänt namn inom fordonsindustrin. Tjänsten är på heltid med placering på deras kontor i Eskilstuna. I den här tjänsten kan vissa resor förekomma.
ArbetsuppgifterSom Logistics Coordinator blir du en nyckelperson i kommunikationen mellan återförsäljare och kundföretaget. Din huvudsakliga roll är att ge support och hantera frågor kring reservdelsorder och logistik, vilket är avgörande för att säkerställa smidiga processer och hög kundnöjdhet. Dina ansvarsområden inkluderar att stödja Region Europa och internationella återförsäljare med deras dagliga reservdelsbeställningar och logistikfrågor. Du kommer att hantera de beställningsprocesser och system som krävs. Dessutom kommer du att driva aktiviteter för återhämtning av restorder i samarbete med GTO Logistic Services restorderteam, inköpsteamet och påfyllningsteamet.
Vidare kommer du att:
Säkerställa och utveckla det tvärfunktionella samarbetet och processerna med globala funktioner och Group Truck Operations genom hela leveranskedjan.
Stödja Region EU/Internationella marknadsområden i frågor kring leverans och logistik.
Säkerställa återförsäljarnas kompetens inom beställningsprocesser och ordersystem samt genomföra återförsäljarutbildningar.
Aktivt stödja kontinuerliga förbättringsaktiviteter inom organisationen samt hos återförsäljarna.
Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en person som vågar komma med nya idéer och tar egna initiativ för att förverkliga dem. Du gillar att anta nya utmaningar, är en lagspelare med en positiv inställning och har en nyfiken natur. Du trivs med att hantera flera parallella uppgifter under tidspress och känner stolthet i att lösa problem för företagets kunder. Du ser samarbete och interaktion mellan team och roller som en självklarhet. Dessutom är du en person som får saker gjorda, har ett högt driv utan prestige och en utmärkt förmåga att hitta pragmatiska lösningar. För att lyckas i rollen behöver du besitta hög verbal såväl som skriftlig kommunikation. Du ska kunna ta fram presentationer och framföra dessa på ett professionellt sätt. Den här rollen kan vara en perfekt början för dig för att senare gå vidare mot större/komplexare roller.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
KvalifikationerHögskoleutbildning inom logistik eller annat relevant område alternativt civilingenjörsutbildning
Erfarenhet av logistik, gärna från eftermarknadsverksamhet
Kunskap om att utveckla systemstödsverktyg och digitalt arbetssätt (Office 365, Power Automate, Power BI, QlikView etc.)
Förmåga att bygga nätverk i en multikulturell miljö
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Meriterande:
Erfarenhet av internationell kundsupport
Ytterligare språkkunskaper är en fördel
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till och med 2025-06-30 med möjlighet till förlängning. Start omgående.
Så ansöker duAnsökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34978 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido:
https://perido.se/om-oss/. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34978".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387),
https://perido.se/lediga-jobb/ Jobbnummer 9173381