Linköping: Risk and Compliance Manager

Jobbakuten Väst AB / Ekonomijobb / Linköping
2021-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Linköping: Risk and Compliance Manager" (publicerad 2021-05-24) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobbakuten Väst AB i Linköping, Mjölby, Finspång, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Vi rekryterar en Risk and Compliance Manager till Amplio Rental

Amplio Rental AB , med huvudkontor i centrala Linköping, erbjuder ett tjänstekoncept för att utveckla lönsam, hållbar tillväxt och genom nära samarbete med sina kunder öka affärsnytta för såväl kundföretag som dess slutkunder. För att åstadkomma detta erbjuds en teknisk plattform och ett affärskoncept för bland annat lagerfinansiering samt kundfinansiering genom olika hyres- och finansieringslösningar. Affärssystemet driver innovation och digitalisering samt spetsar tjänsteinnehåll och ökar lönsamhet för kundföretagen.

Husqvarna Commercial Solutions AB , ett helägt dotterbolag inom Husqvarna Group som i sin helhet administreras genom Amplio, har ingått ett partnerskap med Amplio för att implementera affärssystemet hos sina återförsäljare i Europa. De svenska återförsäljarna använder sedan vintern 2020 plattformen och nu står ytterligare fyra länder på tur att implementera lösningen.

http://www.ampliorental.com

Publiceringsdatum
2021-04-22

Om tjänsten
Som Risk and Compliance Manager får du möjlighet att arbeta med hela företaget ur ett strategiskt perspektiv. Du kommer att ha kontakter i alla delar av verksamheten i syfte att förbättra processer samt rutiner och därigenom bidra till att säkerställa mål och uppfyllnad av regelefterlevnad. Amplio erbjuder en internationell miljö där du får insikt i hur bolaget styrs, kontrolleras och följs upp från ledningsnivå till funktioner och grupper inom hela organisationen.

Compliancefunktionen ska stötta styrelse, ledning och verksamhet i att säkerställa att bolagen drivs i enlighet med externa och interna regelverk.

Ansvarsområdena omfattar bl a:

Identifiering, bedömning och rapportering av risker för bristande regelefterlevnad
Uppföljning av regelefterlevnad - t ex utföra granskningar och kontroller i verksamheten
Kommunicera granskningsresultat, analys och rekommendationer till ledningen samt återkoppla till verksamheten
Supporterande aktiviteter - t ex utbildning och information till verksamheten i compliancefrågor
Bevaka och analysera nya regler och ny lagstiftning
Amplios policys och instruktioner - bidra med utveckling och hantering av våra interna regler samt ge stöd avseende implementering
Du rapporterar till VD som är din närmaste chef.

Om dig

Vi söker dig som har högskoleutbildning som jurist eller ekonom.

Du har minst två-tre års relevant arbetslivserfarenhet av regelefterlevnad, revision eller internkontroll.

Som person är du driven, affärsorienterad och har en god förmåga att prioritera och hålla tidsramar. Du är en tydlig kommunikatör och trivs med att hålla presentationer vid behov. Vidare är du analytisk, strukturerad och noggrann. Du är proaktiv, ödmjuk och lyhörd i dina kontakter med andra. Du talar, skriver och förstår svenska och engelska obehindrat.

Arbetet innebär täta kontakter med verksamheten och det är ytterligare en fördel om du har erfarenhet av gransknings- och kontrollarbete från bank, finans-, försäkringsbolag eller annan liknande verksamhet under tillsyn. Arbetet ställer höga krav på integritet och gott omdöme.

Du har ett konsultativt arbetssätt såväl enskilt som i team, och är van vid ett nära samarbete med såväl kollegor som med externa aktörer/leverantörer. Du håller ordning och reda högt och kan hålla många bollar i luften samtidigt och ser till att leveranser sker efter vad som utlovats. Du har en hög servicekänsla och är alltid tydlig och tuff då det krävs.

Du behärskar engelska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vad vi erbjuder

Vi är ett starkt växande företag med positiv anda, lång samlad erfarenhet och hög kompetens.

Hos oss erbjuds du ett omväxlande och roligt arbete där du har möjlighet att utvecklas under många år framåt. Vår företagskultur är entreprenörsdriven, organisationen är platt och du har möjlighet att medverka i vår fortsatta utveckling och tillväxt. Vi har en god stämning på jobbet och är lyhörda för varandras åsikter och idéer.

Så ansöker du
Sök tjänsten via länken "Skicka ansökan"

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Recruitmore, andreas@recruitmore.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobbakuten Väst AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbakuten Väst AB (org.nr 556622-8846), http://www.recruitmore.se

Arbetsplats
Recruitmore

Jobbnummer
5711001

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobbakuten Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobbakuten Väst AB: